Brexit ide vagy oda, a britek is úgy gondolják, hogy időszerű lenne megnézni, milyen hatalom összpontosul a nagy techcégek kezében.

London (forrás: GraphicStock)

A nagy techcégek mostanában egyfajta inverz barátszerzési versenyben vannak. Egyik sem áll túlzottan jól, azok pedig, amelyek Trump elnök újraválasztására tettek, vagy úgy gondolták, hogy egy-egy európai parlamenti meghallgatásra nem kell elmenniük, egy kicsit rosszabbul állnak.

A brit versenyhatóság jelezte a kormánynak, hogy digitális ügyekért felelős osztályra lenne szükség, amely egy éven belül megkezdi a működését. Az osztály a Google és a Facebook tevékenységének kivizsgálásával indíthatná a működését.

Andrea Coscelli, a Competition and Markets Authority (CMA) nevű, versenyhivatal jellegű brit hatóság elnöke egy évet adott a kormánynak, hogy olyan törvényeket hozzon, amelyek megnyirbálják a nagy techcégek jogait. A hivatal bír némi támogatottsággal. Eddig azért támadták, mert nem vizsgálja ki elég hatékonyan a Facebook és Google elleni antitröszt ügyeket. Ez különösen annak fényében volt hiba, hogy júliusban egy éven át tartó, az online hirdetési piacot felmérő vizsgálatot zárt le a CMA.

A CMA már akkor is azt nyilatkozta, hogy a két techcég felmérhetetlen előnnyel és beágyazottsággal rendelkezik a reklámpiacon. Ezt pedig csak új törvényekkel lehet megtörni.

Coscelli szerint több olyan terület is van, amelyen a techcégek piaci befolyását lehet vizsgálni: a Google a hirdetési vagy a keresési piacon, a Facebook a közösségi média piacán. Azt pedig udvariasan nem tette hozzá, hogy érdemes a figyelemre a Facebook szerepe a hirdetési piacon.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?