A legnagyobb közösségi oldal bejelentette, hogy jegyet venni és kaját rendelni is lehet majd az oldalon. Az új funkciót Amerikában tesztelik, de a Netpincér valószínűleg már így is aggódik.

A Facebook bejelentette, hogy jegyet venni és kaját rendelni is lehet majd az oldalon. Az új funkciót Amerikában tesztelik, de a Netpincér valószínűleg már így is aggódik.

Csütörtökön, sajtóközleményben jelentették be az új funckiókat, melyeket folyamatosan vezetnek be a következő hetekben, egyelőre csak az USA-ban.

Kajarendelés, időpontfoglalás, jegyvásárlás, céges ajánlók: így néznek ki az új funkciók. Kép: Facebook
Kajarendelés, időpontfoglalás, jegyvásárlás, céges ajánlók: így néznek ki az új funkciók. Kép: Facebook

Kajarendelés
Azoktól az éttermektől rendelhetünk, amelyek a Delivery.com vagy a Slice oldalakkal állnak partnerségben. Ezek a Netpincér amerikai megfelelői, tehát idehaza valószínűleg akkor lenne hasznos ez a funkció, ha a Facebook leszerződne egy nagy, helyi kajarendelős felülettel.

Időpontfoglalás
Éljen, nem kell hívogatni a fodrászt! Itt még a partnerség sem feltétel, hanem azt kínálják, hogy Messengeren keresnek majd meg az oldalak, amelyeknél időpontot foglaltunk bármilyen szolgáltatásra. Talán ez a leghasznosabb – néhány kattintással lehet így éttermet, színházi széket, fodrászt foglalni vagy akár fogorvoshoz bejelentkezni. Kérünk ilyet Magyarországra is!

Jegyvásárlás
A jelenlegi szokásokkal szemben nem visz majd át az oldal egy külső felületre, ha egy Facebook-eseményen a jegyvásárlásra kattintunk; persze ez is csak adott cégek hálózatán belül lehetséges. Mozijegyet a Fandangon keresztül, más jegyeket a Ticketmaster és az Eventbrite rendszerében lehet vásárolni az oldal elhagyása nélkül. Ezek közül csak Eventbrite van Magyarországon, de nem túl népszerű, így  egyik sincs Magyarországon, így nem valószínű, hogy itt is bevezetik ezt a funkciót.

Céges ajánlók
Ennek – első ránézésre – kevesebb értelme van: az oldalak tetején jelenik meg egy saját bemutatkozó szöveg a márka részéről, akinek éppen az oldalát nézzük. Ez újításnak gyenge, mert eddig is megjelent vagy könnyű volt elérni az oldal szerkesztői által megadott leírást, bemutatkozást – de ki tudja, mire használják majd az élelmes marketingesek?

Még több esemény
A fentieken kívül az események rendszerét is fejleszti a Facebook. Ötleteket fogalmaz majd meg az alapján, hogy a múltban milyen eseményeken vettünk részt, mire jeleztünk vissza, és az ismerősök körében éppen mi népszerű. Ha esetleg nem lenne elég a rengeteg meghívó, amit nap mint nap kapsz az ismerőseidtől, hamarosan a Facebook is  eláraszt ötletekkel.

Még több eseményt ajánlanak majd. Kép: Facebook
Még több eseményt ajánlanak majd. Kép: Facebook

Ajánlások
Bevezetik az ajánlások rendszerét is, amivel az ismerőseinktől kérhetünk tanácsot olyan dolgokról, hogy például hova menjünk fodrászhoz, fürdőzni vagy turistáskodni. Ez tök hasznos lehet akkor, ha elutazol egy olyan városba, ahol nem jártál még korábban, de lehet, hogy csak a gyakorikerdesek.hu költözik fel a Facebookra.

facebook_recommendations
Fodrászról, éttermekről, látnivalókról, bármiről kérhetünk majd tanácsot ismerőseinktől. Kép: Facebook

Ha ez így megy tovább, egyszer tényleg eljön az idő, hogy a böngészési előzményeinkben nem lesz semmi más, csak Facebook.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?