Az átlag ügyfél heti öt átverős levelet és telefont kap, nem csoda, hogy nagyon sokan áldozatul esnek a csalóknak.

A csalók különleges ismertetőjele: nem így néznek ki

Az ausztrál Commonwealth Bank nyilvánosságra hozott egy kutatást, ami úgy is nagyon érdekes, hogy nem élünk Ausztráliában. A kutatás a különböző csalások gyakoriságát és a banki ügyfelek csalással kapcsolatos attitűdjeit vizsgálta.

Az közös Ausztráliában és Magyarországban, hogy mindkét országban elterjedőben van a csalás. Az előbbinél számok is vannak erről, az utóbbi esetében viszont a banki figyelmeztető levelek és tájékoztató kampányok gyakoribbá válása utal arra, hogy sok az átverés. Az ausztrálok több mint fele (57 százalék) aggódik jobban a pénzügyi csalások miatt, mint egy éve. Ennek köze lehet ahhoz, hogy hatvan százalékuk vagy esett már csaló áldozatául vagy személyesen ismer olyat, akit átvertek.

Az áldozatok harmada nem jelentette se a bankjának, se a rendőrségnek, hogy átverték. Ezeknek a 41 százaléka azért, mert úgy érezte, hogy a saját hibájából esett áldozatul, 33 százaléka azért, mert nem remélt semmit attól, ha bejelentést tesz, míg 26 százalékban a szégyen munkált.

A kérdésekre válaszolók kétharmada több átveréssel találkozik, mint egy éve. És több mint a felük úgy érzi, hogy kifinomultabbak lettek a csalók, nehezebb felfedezni a csalást. Az ausztrálok átlagban heti öt csaló telefonhívást vagy emailt kapnak. Ugyanakkor a válaszadók 84 százaléka úgy gondolja, hogy képes felismerni az átveréseket. Kétharmaduk eleve gyanakodva veszi fel az ismeretlen számról érkező hívásokat, 57 százalékuk nem kattint azonnal a levélben vagy sms-ben kapott linkekre, hanem tájékozódik, 54 százalékuk pedig azt is ellenőrzi, hogy jól fogalmazott, hivatalos szöveget kapott-e vagy csak egy gépi fordítású átverős levelet.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?