Megint ijesztgeti az amerikai bankokat – meg amúgy mindenki mást is – a Bain menedzsment tanácsadó cég. Legújabb felmérésük szerint az Amazon lényegében kockázat nélkül indíthatna egy sikeres bankot.

A boltokat már alakítja át az Amazon, megteszi-e a bankokkal is?
(fotó: Amazon)

Kezdjük a számokkal! A Bain felmérése hatezer amerikai felnőtt megkérdezésével zajlott, akik között voltak Amazon Prime előfizetők és a szolgáltatást nem használók. Az ingyenes kiszállítást, kedvezményes ajánlatokat, streaming szolgáltatást tartalmazó Prime vásárlók használók természetesen jobban hajlanak a cég felé. 65 százalékuk mondja, hogy tennének próbát egy olyan bankszámlával, ami az Amazon által fémjelzett hitelkártyához hasonlóan két százalék visszatérítést ad online vásárlások után. A nem Prime előfizetők között ez az arány 43 százalék. És a még szűkebb, az Amazonon nem vásárló réteg 37 százalékát is érdekelné a lehetőség.

Az amerikai háztartások 40-60 százaléka Prime előfizető a Recode által idézett felmérések szerint. Illetve azt lehet még biztosan tudni, hogy világszerte 100 milliónál is több előfizetője van a szolgáltatásnak. A százmilliós határt az idei év tavaszán lépte át a Prime. Ezek az előfizetők pedig vagy évi 99 dollárt vagy havi 10-12 dollárt fizetnek az ingyen postáért, különleges ajánlatokért és a streamingért.

A cég arra is építhet, hogy aktív kapcsolata van a felhasználóival. Rengeteg pénzügyi információn ül, ismeri a vásárlási szokásaikat, tárol bankkártya adatokat, az appjai pedig ott figyelnek a vásárlók okostelefonjain és tabletjein. Ha még valamelyik Alexát használó kütyüt is megvették az ügyfelek, akkor az Amazon ott van a nappaliban is. Ezt kevés hagyományos bank mondhatja el magáról.

A Bain becslése szerint öt év alatt 70 millió ügyfelet tudna magához csábítani a régen emlegetett, de egyelőre még mindig csak a pletykák és a spekuláció szintjén létezp Amazon Bank. Azt pedig, hogy egy ilyen bővítés működhet a japán Rakuten kereskedőház és a kínai Alibaba is bizonyította már.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?