Közel négyszázmillió fontot mostak át a NatWest bankon. A pénzintézet elismerte a bűnösségét.

(Fotó: ilovebutter CC-BY)

A NatWest nem megfelelően működtette a pénzmosás elleni szabályzati rendszerét, így történhetett meg, hogy egy ügyfél 2012 és 2016 között három tranzakcióval négyszázmillió fontot mosott át a rendszeren. A FCA felügyeleti szervnek márciusban hívták fel a figyelmét arra, hogy egy ügyfél 365 millió dollárnyi betétet irányított egy ügyfél számlájára, amiből 264 millió font készpénzes betétként történt.

A bradfordi székhelyű ékszer-kereskedelemmel foglalkozó vállalkozás évi forgalmát nagyjából 15 millió fontra becsülik évente. Mégis úgy alakult, hogy napi 1,8 millió fontnyi tranzakciót bonyolított le. Az ügy vizsgálata még folyamatban van, de a NatWest már figyelmeztette a piacot, hogy a harmadik negyedévi eredményeiben meglátszhat a kiszabott bírság.

Allison Rose, a bank vezérigazgatója azt is közölte egy közleményben, hogy a bank 700 millió fontot fektetett a pénzmosás elleni küzdelmet megkönnyítő technológiákba. Monitoring rendszert építettek ki, automata ügyfélszűrést vezettek be és egyéb megfelelési technológiákkal bővítették az eszköztárukat. További egymilliárd fontot fektetnek a következő öt évben a pénzügyi bűnözés visszaszorítását lehetővé tévő programokba.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?