Régen elmúltak azok az idők, amikor a mobilos fejlesztéseket második helyre lehetett sorolni.

Régen elmúltak azok az idők, amikor a mobilos fejlesztéseket második helyre lehetett sorolni. A Budapest Bank felmérése szerint tömegek bankolnak mobilról, és ehhez a pénzintézeteknek alkalmazkodni kell.

Egy jó mobilbanki app meghozza a kedvet a pénzügyek intézésére (Forrás: Starling)

Két nagyon fontos és több rendkívül érdekes számmal rukkolt elő a Budapest Bank. Reprezentatív felmérésükből kiderült, hogy az aktív korú népesség háromnegyede rendelkezik a mobilbank használatához szükséges eszközökkel, azaz okostelefonnal és bankkapcsolattal. És az érintettek negyven százaléka már használ is valamilyen banki mobilappot.

(Forrás: Budapest Bank)

A banki appot használók között az országos mintánál gyakoribb a legalább középfokú végzettség, a 170 ezer forintnál magasabb jövedelem. És ebben a csoportban nagyobb a Budapesten és Közép-Magyarországon élők száma is. A mobilon bankolók leggyakrabban az egyenlegüket kérdezik le, de a válaszadók fele utalni is szokott a készülékéről. Az állandó utalások keresése, bankfiók keresés, mobilfizetés és egyéb, az appokból elérhető funkciók azonban még nem váltak igazán népszerűvé.

A felmérés szerint a legtöbben az internetbankot használják a válaszadó közül. Két feltűnő kivétel van: a bankkártya-limit beállítása és a kártya aktiválása és letiltása olyan tevékenységek, amelyeket a többség személyesen végez. Az utóbbi, az aktiválás és tiltás a telefonos ügyfélszolgálaton is kiugróan gyakori ügytípus, de úgy tűnik, hogy a többség ezt is inkább a bankfiókban vagy a netbankban intézi.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?