Nem a bankok lettek rosszabbak, a támadóknak került egy csomó új trükk a szerszámosládájába.

A SIM-cserés támadással könnyen átverhető az ügyfélszolgálat (Fotó: Karl Baron CC-BY)

A Neustar információbróker cég felmérése szerint most könnyebb megcsalni a bankokat, mint egy éve lett volna. A cég által készített jelentés szerint a bankok erősen támaszkodnak a többlépcsős azonosításra és az ismeret alapú azonosításra (knowledge-based authentication). Az utóbbi azt a módszert jelenti, amikor az ügyfelet olyan adatok bekérésének segítségével azonosítják, amit a feltételezés szerint csak ő tud. Emellett biometrikus módszereket is használnak.

A hitelintézetek azonban attól félnek, hogy az ügyfelek megszemélyesítésével, SIM-cserés támadásokkal, hívástovábbítással át lehet jutni az ügyfélszolgálaton. A takarékszövetkezetek menedzsereinek 68 százaléka mondta azt, hogy tartanak a telefonos csalások lehetőségétől.

Idén sérülékenyebbek a bankok a válaszadók szerint (Grafikon: Neustar)

A csalás azért különösen veszélyes, mert egy-egy incidens kinyomozása több napig tart. A vezetők 62 százaléka gondolja azt, hogy az ügyintézés kényelmessé tétele fontos tényező a csalások megelőzésében. A takarékszövetkezetek harminc százaléka pedig nem egyszerűen fontosnak, hanem nagyon fontosnak értékeli ezt a területet. A bankok részéről azonban csak 20 százalék választotta a nagyon fontos választ.

A kényelmet olyan módszerekkel vélik elérhetőnek, mint a bejelentkezésre használt eszközök azonosítása a berendezés ujjlenyomatának használatával. Az ujjelnyomat a gép típusa, IP-címe, fizikai helye, felbontása és több hasonló apró információ felhasználásával áll össze. Ezek egyesével nem teszik egyedivé a masinát, viszont együttesen meglehetősen pontos azonosítást tesznek lehetővé. A válaszadók 66 százaléka tartja fontos eszköznek a fingerprintinget, de csak felük gondolja úgy, hogy a most rendelkezésre álló eljárások elég hatékonyak.

A teljes jelentés a Neustar oldaláról tölthető le PDF formátumban.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?