Nem a bankok lettek rosszabbak, a támadóknak került egy csomó új trükk a szerszámosládájába.
A Neustar információbróker cég felmérése szerint most könnyebb megcsalni a bankokat, mint egy éve lett volna. A cég által készített jelentés szerint a bankok erősen támaszkodnak a többlépcsős azonosításra és az ismeret alapú azonosításra (knowledge-based authentication). Az utóbbi azt a módszert jelenti, amikor az ügyfelet olyan adatok bekérésének segítségével azonosítják, amit a feltételezés szerint csak ő tud. Emellett biometrikus módszereket is használnak.
A hitelintézetek azonban attól félnek, hogy az ügyfelek megszemélyesítésével, SIM-cserés támadásokkal, hívástovábbítással át lehet jutni az ügyfélszolgálaton. A takarékszövetkezetek menedzsereinek 68 százaléka mondta azt, hogy tartanak a telefonos csalások lehetőségétől.
A csalás azért különösen veszélyes, mert egy-egy incidens kinyomozása több napig tart. A vezetők 62 százaléka gondolja azt, hogy az ügyintézés kényelmessé tétele fontos tényező a csalások megelőzésében. A takarékszövetkezetek harminc százaléka pedig nem egyszerűen fontosnak, hanem nagyon fontosnak értékeli ezt a területet. A bankok részéről azonban csak 20 százalék választotta a nagyon fontos választ.
A kényelmet olyan módszerekkel vélik elérhetőnek, mint a bejelentkezésre használt eszközök azonosítása a berendezés ujjlenyomatának használatával. Az ujjelnyomat a gép típusa, IP-címe, fizikai helye, felbontása és több hasonló apró információ felhasználásával áll össze. Ezek egyesével nem teszik egyedivé a masinát, viszont együttesen meglehetősen pontos azonosítást tesznek lehetővé. A válaszadók 66 százaléka tartja fontos eszköznek a fingerprintinget, de csak felük gondolja úgy, hogy a most rendelkezésre álló eljárások elég hatékonyak.
A teljes jelentés a Neustar oldaláról tölthető le PDF formátumban.
Szólj hozzá