Az indokoltnál kevesebbet foglalkozunk hűségkártyákkal és visszatérítésekkel, pedig érdekes terület. Ráadásul vannak cégek, amelyek fintech ötleteket is be tudnak vonni.

A PepsiCo, amely a Pepsi üdítő mellett még számos terméket gyárt és forgalmaz, valamint a P2P pénzküldés amerikai üdvöskéje, a Venmo léptek szövetségre. A PepsiCo kóla és chips együttes vásárlása esetén akár tíz százalékot is visszaad a kifizetett összegből. A pénzhez úgy lehet hozzájutni, hogy az akcióhoz készített appal leolvassák a kóla és a chips csomagolásán lévő vonalkódot. A visszatérítés a Venmo accountra érkezik, azaz nem hűségpontokat, hanem igazi pénzt kapnak a vásárlók.

A visszatérítési akció a biztonság kedvéért azért kapott egy nevet is, ez pedig a Pepcoin. Ezen a néven kellene keresni a leolvasó appot is, ha az Egyesült Államokon kívül is érvényes lenne az akció.

A Venmo az üzletből új felhasználókat és nagyobb ismertséget nyerhet. A PepsiCo pedig csak felépít egy saját appot és felhasználói bázist. Közvetetten még a Venmo partnerei is jól járnak, mert a tárcában tárolt pénzt náluk fogják elkölteni a vásárlók.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?