Négy éve várja a vásárló, hogy a funkció, amiért kifizette a pénzt elkezdjen működni. Úgy döntött, hogy perre megy miatta.

(Fotó: Pål-Kristian Hamre CC-BY)

Beperelte az autógyártót és Elon Musk vezérigazgatót egy Tesla tulajdonos San Franciscóban. A tulajdonosnak az fáj, hogy az Autopilot és a Full-Self Driving nevű funkciók, amelyek nevei önvezetést ígérnek és drága extrái az autónak félrevezető módon vannak marketingelve. Ugyanez kicsit egyszerűbben: a drágán megvett szoftveres funkciók nem működnek, és a vásárlót kezdi zavarni ez a tény.

A perirat szerint a Tesla és Musk valótlant állított arról, hogy a fejlett vezetéstámogató rendszereik (ADAS) mire képesek azzal, hogy folyamatosan azt kommunikálták, hogy a közeljövőben elérhetővé válik a teljes önvezetés. A korábbi állítások szerint – fogalmaz az irata – a Tesla soha nem volt közel ahhoz, hogy ezt a célt elérje.

Briggs Matsko, a felháborodott tulajdonos 2018-ban vásárolt önvezetésre felkészített Teslát. Az extra 5000 dollárjába került. A mára Full Self-Drivingra átnevezett extra jelenleg 15 ezer dollárba kerül, és az autók továbbra is csak korlátozott körülmények között képesek önvezetésre, a sofőrnek pedig továbbra is koncentrálnia kell az úton történő eseményekre. Matsko csoportos perré szeretné alakítani, amihez más Autopilot és FSD vásárlók is csatlakozhatnak.

A helyzet szépsége, hogy a mindennapi önvezetés nem is Musk legnagyobb beváltatlan ígérete. Korábban ígért olyat, hogy 2018-ra a kocsi képes lesz sofőr nélkül átszelni az Egyesült Államokat, illetve, hogy 2019-ben olyat is mondott, hogy a következő évben egymillió robottaxi fog az utakon grasszálni. Mindeközben az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság vizsgálódik, hogy az Autopilot és az FSD mennyiben érintett egyes balesetekben, illetve meghamisította-e a Tesla az erről kiadott adatokat.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?