Fizetni eddig is lehetett a közösségi oldalon, csevegőrobotok egy fél éve léteznek, most végre összekötötték a kettőt. Robotnak áll a világ!

Fizetni eddig is lehetett a közösségi oldalon, csevegőrobotok egy fél éve léteznek, most végre összekötötték a kettőt. Robotnak áll a világ!

robot
(Fotó: Jeff / CC-BY-SA)
(fotó: Jeff / CC-BY-SA)

A Facebook annyira gyorsan frissíti a Messenger platformját, hogy alig lehet követni. Alig fél éve jelentették be, hogy a Messenger csevegőklienst megnyitják a beszélgetőrobotok és a Messengerre épített alkalmazások előtt. Korábban az Egyesült Államokban elindították a csetes pénzküldést. Mostanra pedig a két funkciót összekötötték a Facebook programozói.

A fejlesztési irány nagyon logikus, a Facebook is azt szeretné, hogy az ő rendszerén folyjon keresztül a pénz. Így kiharaphat egy szeletet a fizetési piaci tortából, amitől azt várják, hogy 2020-ra 2,17 billió dollárosra fog nőni. Hasonló becslés egyelőre nincs a beszélgetőrobotokról. Az viszont biztos, hogy a platform megnyitása óta több mint 30 ezer robot lepte el a Messengert. A szent grált, azt a csevegőbotot, ami miatt tényleg tömegek kezdenek el a jövő meghatározó technológiájaként tekinteni ezekre az ügyfélszolgálatost vagy bankárt helyettesítő kódokra, még keresik.

A Messenger frissítésével a felhasználók úgy tudnak majd fizetni, hogy el sem kell hagyniuk a beszélgetést. Nem irányítja őket át a rendszer egy hagyományos online fizetési felületre, csak a beszélgetésben megjelenő Buy Now gombot kell megnyomniuk.

David Marcus, a Facebook messengeres fejlesztésekért felelős vezetője a TechCrunch Disrupt nevű konferenciáján jelentette be az új funkciót. Azt is elmondta, hogy a Stripe, PayPal, Braintree fizetési szolgáltatókkal valamint a Visa, MasterCard és American Express kártyatásaságokkal is tárgyalnak. A Circle blockchain-alapú fizetési cég font, euró, dollár és bitcoin küldés szolgáltatása pedig már most is működik.

Kik fogják ezt használni?

A Facebook chatszolgáltatását több mint egymilliárd ember használja mára. A szám megugrásához az is hozzájárult, hogy a cég kiépítette a mobilos Facebook appból a csetelési lehetőséget. Aki a számítógépe előtt ülve a közösségi oldalon cseveg, az nem tudja megúszni, hogy a telefonjára telepítse a Messenger appot.

A robotok népszerűsítéséhez pedig egy új hirdetési formát is bevezet a cég, ami egy robotos csevegésbe teleportálja a felhasználót. Emellett a robotok megoszthatók lesznek a hírfolyamban.

A Facebook csevegős felületének a legnagyobb sikerei eddig a friss híreket szállító, viszonylag egyfunkciós robotok voltak. A többi területen még nem született kiemelkedően izgalmas szoftver. A kereskedelmet megtámogató harmadik új eszköz ezen akar segíteni. A robotok már nem csak szövegben kommunikálhatnak, weboldal részleteket – például egy repjegy tallózót – is beilleszthetnek a beszélgetésbe. Így nem kell egy kínosan egyszerű beszélgetésben végigkérdezni a járatokat a felhasználónak, kiválaszthatja egy listáról.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?