A 811 vásárló és 95 döntéshozó megkérdezésével lezajlott vizsgálat célja a vásárlási preferenciák, szokások, viselkedések jobb megismerése volt. Emellett a vásárlási elvárások feltárását is megcélozta a 2018 első negyedévében végzett vizsgálat.
A vizsgálat fő megállapítása az volt, hogy a vásárlók gyakorta nem tudják az általuk preferált fizetési eszközt használni. A digitális tárcák vagy a nemzetközi kártyák nem minden kereskedőnél működnek. Az emiatt kiesett bevétel fontmilliárdokra rúghat. A brit vásárlásoknak jelenleg húsz százalékát teszik ki az online tranzakciók, ez tovább is növekedhet, ha változatosabb fizetési megoldásokat kínálnak a boltok.
Nem csak a változatosság, hanem az egyértelműség is nagy hiányosság. A túl hosszú megrendelőapok, a kötelezően kitöltendő mezők között elvesző vásárlók világszerte problémát jelentenek. Az Adyen szerint évi 257 milliárd font értékben hiúsulnak meg vásárlások azért, mert a felhasználók beleunnak a folyamatba.
A boltok sem elégedettek az online csatornájukkal. A válaszadók negyvenhárom százaléka többet várt az internetes eladásoktól, de csak 34 százalék próbálkozik digitális transzformációs megoldásokkal.
Szólj hozzá