Az y-generáció nem szeret hitelből élni, ezzel még a legnagyobb hitelkártyacégeknek is tisztában kell lenniük.

Az y-generáció nem szeret hitelből élni, ezzel még a legnagyobb hitelkártyacégeknek is tisztában kell lenniük.

(Fotó: Colin / Flickr CC-BY)
(Fotó: Colin / Flickr CC-BY)

Felfedezhető egyfajta minta abban, hogy az utóbbi két-három generációnál rosszabb helyzetből induló y-generáció nyakába varrják a kicsit is gyengélkedő szolgáltatásokat és termékeket. Felsorolni is hosszú lenne, hogy a golfozástól a gyémántokon keresztül a szalvétáig mi mindent öltek meg a fantáziátlan elemzők szerint az y-generációsok. Szerencsére a Mashable nyár közepén összerakott egy nem teljeskörű, de egynek jó hetvenes listát.

A listára lassan felkerülhet a hitelkártya is. Erre utal, hogy még az American Express is úgy alakította át a fiataloknak szánt ajánlatát, hogy az jobban hasonlítson egy betéti kártyára. A szolgátatást Play It, Plan It-nek hívják – írja a Bank Innovation.

Az Amex továbbra is az a hitelkártya kibocsátó lesz, amelynek a kártyáival a legnagyobb volumenben fizetnek. Ez várhatóan nem változik a jövőben sem. Azonban a cég elkezdett felkészülni arra, hogy a vékonyabb pénzű, kevéssé stabil állással rendelkező, diákhitel törlesztéssel zsonglőrködő és egy bizonytalan munkaerőpiacon boldogulni próbáló fiatalok nem annyira szeretnek hitelből élni. Még akkor sem, ha az a hitel csak a hónap végéig tart, és ha időben fizetik, nincs kamat sem.

Az American Express azt reméli, hogy a Pay It, Plan It funkciókkal a költésükre jobban figyelő ügyfelek egy nagyobb szeletét tudják a kártyatársasághoz csábítani.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?