Nézz, nézz az ég felé. Lehet, hogy még látod, hogy egy csaló a te hűségpontjaiddal repül. De a többi digitális kereskedelmi terület sincs biztonságban.

A tranzakciók tíz százaléka csalási céllal indul – állítja az Arkose Labs közelmúltban kiadott jelentése alapján a Paypers. A támadások egy részét emberek kísérlik meg, de az automatizált megoldásokból is sok van.

Azt már a Cybersecurity Ventures által közzétett jelentésből tudjuk, hogy 2021-re évi 6 ezer milliárd dollárnyi kárt okozhat a kiberbűnözés. Ezzel megelőzi a természeti katasztrófák okozta kárt – bár ezen még a klímakatasztrófa módosíthat – és a globális drogkereskedelmet is.

Az Arkose harmadik negyedéves jelentése 1,3 milliárd tranzakciót dolgozott fel. Ezek között voltak regisztrációk, belépési kísérletek, vásárlások, és utazáshoz, közösségi médiához, videojátékhoz kötődő fizetési tranzakciók is. A jelentés szerint a legtöbb támadás az Egyesült Államokból, Oroszországból, a Fülöp-szigetekről, az Egyesült Királyságból és Indonéziából érkezik. A listát a Fülöp-szigetek vezeti, messze lemaradva a második az Egyesült Államok.

A támadások többsége automatizált, azaz egy szkript próbálgat végig támadókódokat, belépési neveket vagy jelszavakat. A jelentés érdekessége az a megállapítás is, hogy a nem szkriptelt, emberek által indított csalások nagy része Kínában a legnagyobb arányú. A legnagyobb támadás alatt a közösségi média van, rendkívül nagy mennyiségű hamis belépési kísérletet találtak az elemzők. Komoly bajban viszont az utazási szektor van, mert számukra a csalások emelkedő száma, illetve a pénzhez hasonló eszközök (hűségpont, leutazott kilométer) lopására irányuló kísérletek viszonylag újsütetűek.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?