Hála a mesterséges intelligenciának és az automatizációnak, jobb, személyre szabottabb szolgáltatás várhat majd minket, vásárlókat a jövőben. Addig meg marad a sorban állás.

Az automatizáció, és a mesterséges intelligencia fogja a legnagyobb hatást gyakorolni a pénzügyi szektorra az elkövetkezendő években – legalábbis ezt állítja egy csokor szakértő. Egyszerűsítik, optimalizálják, és meggyorsítják a műveleteket, és így végső soron, nekünk, felhasználóknak időt takarítanak meg. Taps?

“Egy olyan világ felé tartunk, ahol a mobiltechnológia és a mesterséges intelligencia folyamatos fejlődésének köszönhetően minden algoritmusokat alapul véve működik majd” – véli Sean Park, az Anthemis Group alapítója, elnöke és informatikai vezetője. Vagyis ennek eredményeképp szép lassan eljön az ideje, hogy a “Snapchat generáció”, azaz a millenárisok – és az utána következő  Z-generáció is – már egy automatizált világban nő fel a technológiának köszönhetően.

Főként a pénzügyi területekre lesz nagy hatással az automatizáció. Legalábbis David Reilly a Bank of America műszaki vezérigazgatója szerint, aki szerint hatással lesz arra, hogyan biztosítjuk értékeinket, fektetünk be pénzt vagy veszünk fel kölcsönt – egyszóval mindenre, amivel a pénzügyi szolgáltatók nap mint nap foglalkoznak. Például megkönnyíti a biztosítók munkáját, hogy sokkal részletesebb információk alapján állítja össze a kockázati térképét az adott személyek.

“Minden hétre jut egy új applikáció a mesterséges intelligenciával, ideghálózatokkal vagy robotokkal kapcsolatban – legyen az önvezető autó, hang alapú asszisztencia… Ezek mind-mind az automatizáció felé vezetnek, és ez fogja a legnagyobb hatást gyakorolni a pénzügyi szférára.”

Diwakar Choubey a MoneyLion online kölcsönökkel foglalkozó cég vezérigazgatója azt jósolja, hogy ami egy időben csak találkozóval, az ügyfél és a bankár részvételével volt megoldható, az nemsokára elérhető lesz egy mobilos applikációval, a hét minden napján huszonnégy órában. Jenny Fielding a Techstars Accelerator vezérigazgatója szerint a kifizetések valós időben történhetnek majd csevegőprogramokon keresztül. Ez még kevesebb személyes interakciót tesz szükségessé.

Uber autó Németországban
Az Ubert anélkül is lehet használni, hogy akár egy szót szólnánk a sofőrhöz
(fotó: Alper Cukun, Flickr CC-BY)

Dean Nicolacakis, a US fintech társvezetője szerint az automatizáció segítségével a különböző pénzügyi szolgáltatások beépülnek majd az emberek életébe, anélkül, hogy azt észrevennék: nem egy külön feladat lesz fizetni egy-egy szolgáltatásért. Gondoljunk csak az Uberre, ahol a fizetés az appon belül működik.

Chae H. An, az IBM alelnöke szerint a mesterséges intelligenciának köszönhetően jobb, személyre szabottabb szolgáltatást tudnak nyújtani minden vásárlónak.

Bu Lo a FutureAdvisor társalapítója és vezérigazgatója abban bízik, hogy a technológiai újítások a hétköznapi feladatokat egyszerűbbé teszik, és a pénzügyi tanácsadók is több szabadidőt tudhatnak majd magukénak. Coachingokat és mentorálásokat tarthatnak, és ahelyett, hogy különböző adminisztratív feladatokat kellene végezniük, idejüket az ügyfél igényeinek személyre szabott kielégítésével tölthetik majd.

A banki sorban állással és a pénzügyi tanácsadóval töltött idő ugyan van, akinek már régmúlt, de sokaknak még bankszámlája sincs.A szakértők szerint azonban elkerülhetetlen a változás:  a jövőben mindenki számára elérhetőek és mindennaposak lesznek a különböző szolgáltatások.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?