Nincs bennük márkahűség és nem hagyják magukat átverni. Szerencsére még gyerekek a z-generáció tagjai.

gen z
Ron Mader / Flickr CC-BY-SA
(fotó: Ron Mader / Flickr CC-BY-SA)

Nincs bennük márkahűség és nem hagyják magukat átverni. Szerencsére még gyerekek a z-generáció tagjai.

Még az y-generációról sem mondtunk el mindent, főleg mert olyan sokan vannak, és ennyi embert nehéz egy kalap alá venni, de már érkezett izgalmas fintech vonatkozású z-generációs adatsor. A Cardinal Commerce fizetési szolgáltató egyelőre négy fontos tulajdonságot emelt ki, de folytatni fogja az elemzést.

Mi az a z-generáció?

Durván az 1995 és 2015 között születettek ennek a korcsoportnak a tagjai. Már az y-generációra, akik 1980 és 1995 között születtek, is ráfogták, hogy digitális bennszülöttek. Azaz, ha nem is születtek számítógéppel és mobillal a kezükben, de viszonylag gyorsan kezükbe kaparintották. Mivel az y-generáció születésének első tíz évében találódott fel a modern személyi számítógép és a mobiltelefon, ez egyfajta lyuk az elméletben. Lényeg, hogy mire betöltötték a tízet – és ha a világ a boldogabb felén éltek -, már lehetett számítógépük.

Az egyik első gép, amivel a z-generáció találkozhatott
Az egyik első gép, amivel a z-generáció találkozhatott
(fotó: Carl Berkeley / Flickr CC-BY)

Ellenben a z-generáció, mire a nagyobbik részük betöltötte a tíz éves kort, Steve Jobs már bemutatta az iPhone-t. Négy-öt éves korukban kijött a vécédeszka dizájnú iBook. (Meg leomlottak az ikertornyok New Yorkban, és durván megváltozott a világ.)

És akkor mit csinálnak ezek a gyerekek?

Az első, és legfontosabb dolog, hogy 2020-ra a z-generáció tagjai lesznek a legnagyobb fogyasztói csoport világszerte. Amerika, Európa és a BRIC-országok negyven százalékát ők fogják kitenni.

Nincs bennük márkahűség

A termék fontosabb számukra, mint a gyártója. Ha egy gyártó jobb minőséget biztosít, szívfájdalom nélkül vásárolnak tőle. Ez a milliónyi lájkolóval rendelkező márkákra máris ráhozhatja a hidegrázást.

A digitális bennszülöttek nem tévednek el az interneten
A digitális bennszülöttek nem tévednek el az interneten
(fotó: Juan Cristóbal Cobo / Flickr CC-BY)

Digitálisan élnek

Ahogy már fent is mondtuk, a z-generáció tagjai tényleg megszokták a digitális eszközöket. A vacak online élményt kínáló cégek, kereskedők nem sok üzletre számíthatnak tőlük.

Tájékozódnak

A z-generációs fiatalok többsége (57 százalék) utánanéz a termékeknek vásárlás előtt.

Online vásárolnak

Ez akkor is fontos, ha részben a második pont megismétlése. Már most is online költik el a pénzük tíz százalékát, és ahogy munkába állnak, ez valószínűleg növekedni fog.

Ami a fintech cégeknek jó hír, hogy a régi márkákban vagy csalódott, vagy azokat legalább öregesnek tartók érdeklődnek a pénzügyi startupok iránt. Ha a 25 és 35 év közé esők úgy cselekszenek, ahogy a közvéleménykutatóknak válaszolnak, akkor az y-generációt megnyerte magának a fintech. Persze ehhez az is kell, hogy az a hetven százalék, aki egyelőre a szót sem ismeri, megtanulja.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?