Nem bizonyítható, hogy a támadók orosz hackerek, de az ilyen támadások mögött Oroszország vagy Észak-Korea szokott állni. Egyelőre úgy tűnik, nem fizettek váltságdíjat.

123rf

Zsarolóvírus támadás miatt áll a brit egészségügyi szolgáltató, az NHS egyik nagy IT-beszállítója – írja a BBC. A támadók a betegek online becsekkolását és a 111-es, az életet közvetlenül nem veszélyeztető, de sürgős orvosi figyelmet igénylő esetek bejelentésére szolgáló gyorshívó szám működését is blokkolják. Az Advanced, amely ezeket a digitális szolgáltatásokat biztosítja úgy gondolja, hogy 3-4 hétbe kerül a rendszerek visszaállítása.

A nemzeti egészségügyi szolgáltató szerint a támadás minimális feszültséget okoz. Arról pedig nem nyilatkozik az Advanced, hogy szivárgott-e ki adat. Tekintve, hogy személyes adatokat kezelnek, abból is az érzékenyebb fajtát, amennyiben történt adatszivárgás, kötelesek lesznek bejelenteni.

A sikeres támadást augusztus negyedikén észlelte a cég, azóta a hackerek megállításán és a rendszerek visszaállításán dolgozik. A cég arról szintén nem nyilatkozott, hogy keresett-e kapcsolatot a hackerekkel illetve fizetett-e nekik váltságdíjat. A közleményük arra utal, hogy a rendszer biztonsági mentésből való visszaállítását választották.

Egyelőre az egészségügyi szolgáltatóhoz fordulók csak megnövekedett várakozási idővel szembesülnek. A helyreállítási tervek működtek a BBC szerint. A közszolgálati lap más forrásai szerint azonban vakrepüléshez hasonlóvá vált az új páciensek fogadása, mert nem férnek hozzá a korábbi leletekhez.

Kezdetben az Advanced alábecsülte, hogy hány rendszert érintett a támadás. Ez sem segít a mostani támadás elhárításában. A korábbi egyhetes becslés helyett mostanra 3-4 hetes javítási idő azonban már reálisnak tűnik.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?