A német autógyártó még nem adta fel, hogy előfizetési díjat szedjen olyan hardverekért, amelyek a kocsiban vannak, de nem fizetett érte a sofőr.

Van, amire nem lehet előfizetni

Hetek óta van a sajtó kereszttüzében a BMW, mert felvetette, hogy egyes extrák, például az ülésfűtés, fizetős extrák lehetnének – írja a Bloomberg. A lap szerint a mostani befeszülés arra hasonlít, amikor a Bethesda játékfejlesztő a kétezres évek elején minden apróságért pénzt kezdett kérni. A gyakorlat azóta elfogadottá vált, bár ettől a gamerek nem szeretik jobban a mikrotranzakciós modellre berendezkedő cégeket a gamerek.

De ahogy a játékosok megszokták, hogy 2,5 valódi dollárba kerül páncélt venni a játékbeli lovukra, ugyanúgy elfogadottá válhat a havidíjas ülésfűtés is. Különösen azért, mert a játékosok azóta sokkal kisebb jelentőségű dolgokért is fizetnek.

Az analógia természetesen ott megbicsaklik, hogy egy autó lényegesen drágább, még extrák nélkül is, mint egy videojáték. Ugyanakkor a videojátékosok milliárd dollárokat adtak a játékcégeknek kozmetikai kiegészítőkért.

A Bloomberg szerint a BMW kivárja, hogy az elégedetlenkedés véget érjen. Azokon a piacokon, ahol az üléshűtés és fűtés alapvető, például Dél-Koreában, elnézést kértek és helyrehozták a problémát. Emellett biztosították arról az extrát kifizetőket, hogy semmilyen körülmények között nem kell havidíjat fizetniük egy olyan extráért, amit egyszer már kifizettek.

Az autógyártó azonban egyelőre ragaszkodik a tervéhez, hogy bizonyos funkciókat fizetőssé tegyen azok számára, akik a kocsi vásárlásakor nem vették meg az extrákat. Ugyanakkor lesz lehetőség arra is, hogy utólagosan megvásárolhassanak fix áron extrákat az ügyfelek. A cég ötmillárd dolláros bevételt remél a digitális extráktól a 2020-as évek végéig. És valószínűleg kiépül majd a szürkezónás kisipar, amely ugyanezeket a kocsiban jelen lévő, de kikapcsolt extrákat engedélyezi.

A BMW szerint nagy lehetőség van abban, hogy egyes extrákat – például az ülésfűtést – csak télen rendelik meg a sofőrök. A gyakorlatban az előfizetős modellek nagy része az egész éves előfizetéssel kedvező csak.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?