A cég a vásárlói trendek elemzésére, az ügyfeleinek a mozgásának felderítésére és a konkurens kávézók kihasználtságára próbált következtetni az illegálisan begyűjtött adatokból.

(Fotó: Jeff M for Short // CC-BY)

Kínos adatgyűjtési botrányokkal teli a padlás, de a kanadai Tim Hortons étteremlánc mégis fel tudta magára hívni a figyelmet ebben a versenyszámban. A kanadai adatvédelmi hatóság szerint a cég rendkívüli mennyiségű adatot gyűjtött össze az appjuk felhasználóiról. Tették mindezt úgy, hogy egyrészt megsértették az adatvédelmi törvényt, másrészt pedig még akkor is gyűjtögette az appjuk az adatokat, amikor az be volt zárva.

A Tim Hortons is érzi, hogy egy ilyen lebukást nehéz megúszni anélkül, hogy valami kártérítést ne nyújtana az ügyfeleinek. Proaktív módon meg is fogalmazott egy felajánlást: egy teát és egy brióst, esetleg egy kávét és egy fánkot kap az, aki beéri ezzel. Az ajánlat ára fejenként nagyjából kilenc kanadai dollár, azaz 2800 forint.

A cég ellen folyamatban van egy csoportos per, a fenti ajánlatról pedig a bíróságnak kell eldöntenie, hogy megfelelő jóvátétel-e. Mivel az adatgyűjtés 2019. április elseje és 2020. szeptember harmincadika között biztosan tartott, nem biztos, hogy a bíróság elégségesnek tartja majd az ajánlatot. A cégnek azonban komoly nyereséget jelent, ha a csoportos per résztvevőinek egy részét lekenyerezi illetve lefánkozza. A Tim Hortons ajánlatának része a törvénysértő módon begyűjtött geolokációs adatok törlése. Nem része azonban a bűnösség elismerése.

Quebecben a bíróság már elégségesnek találta a peren kívüli megállapodást. A többi kanadai állam esetében még függőben van az ügy.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?