A magyar ügyfelek ötöde tudja csak, hogy egy átlagos biztosítási szerződés milyen esetekben fizet kártérítést. Ezzel pedig olyan esetekben is pénzt hagyunk a biztosítónál, amikor járna nekünk.

A magyar ügyfelek ötöde tudja csak, hogy egy átlagos biztosítási szerződés milyen esetekben fizet kártérítést – derült ki a Groupama felkérésére az NRC által végzett felmérésből.

(Fotó: Pictures of Money / Flickr CC-BY)
(Fotó: Pictures of Money / Flickr CC-BY)
(fotó: Pictures of Money / Flickr CC-BY)

A lakásbiztosítással rendelkezőknek nagyjából négytizede hallott arról, hogy a nem otthon történt esetekben is van mód kártérítésre. Pedig az iratok elvesztésére, a zárt térből ellopott biciklire vagy az utazás alatti lopásra is megoldást nyújthat a lakásbiztosítás. Azt pedig még kevesebben tudják, hogy a házikedvencek megbetegedése esetén is nyújthat anyagi segítséget a biztosításuk.

A válaszadók kétharmadát érte már a fentiekhez hasonló eset. Több, mint egynegyedüket pedig az elmúlt három évben érte balszerencse. A leggyakoribb a személyes okmányok elhagyása, amit szorosan követ a bicikli ellopása.

A felmérés szerint a negyvenes korosztály ismeri a leginkább azt, hogy mit foglal magába a biztosításuk. Ugyanez a korosztály az is, amely körében a legnagyobb az ingatlanbirtoklás és a lakásbiztosítás aránya. A kutatás alapján a legtöbb káreset nem hozzájuk kapcsolódik, hanem a harminc alattiakhoz.

A lakásbiztosításhoz kapcsolódó legtipikusabb felhasználási módok a nyaralás alatt az őrizetlenül hagyott lakásból való lopáshoz és az otthoni balesethez kötődnek. Emellett sokan az olyan, a lakásban történt baleset esetén is a biztosítót keresik, amikor nincs kihez fordulni segítségért. Általában véve a felmérés arra jut, hogy az extrémebb, de a biztosítás által fedezett káresetekben csak az ügyfelek hatodika nyújt be kárigényt.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?