Azt gondoltad, csupán hasztalan időpocséklás? Nem az: sofőrök, éttermek és sportemberek is megtalálták már a módját, hogy zsebre tegyenek egy kis pénzt a Pokémon Go őrületből.

Azt gondoltad, csupán hasztalan időpocséklás? Nem az: sofőrök, éttermek és sportemberek is megtalálták már a módját, hogy zsebre tegyenek egy kis pénzt a Pokémon Go őrületből.

pokemongocikk

Mint minden népszerű játékra, a Pokémon Góra is rárepültek azok az élelmes játékosok, akik a szörnyecskék utáni kajtatást vagy nagyon profi módon űzik, vagy egészen más, kreatív ötletekkel keresnek pénzt az őrületen – írja a Tech Insider.

Sofőrök és kocogók segítenek a játékban

Mivel a Pokémon-vadászathoz nagy területet kell bejárni, hogy az ember minél több lényt összegyűjtsön, szinte kézenfekvő volt, hogy lesz, aki fuvart biztosít a portyázáshoz. Az Uber-sofőrök hamar ráugrottak erre a lehetőségre az USA-ban és másutt is, de egész sor fuvarszervező szájton – FARE, Lyft – jelent meg PokeGo-ra szabott kínálat a játékosok számára. A Tech Insider szerint azonban egész sor egyszeri autós is meghirdeti az útjait a Craigslisten, hátha talál a benzinpénzbe beszálló játékost. A webkettes személyszállítási megoldások mellett a hagyományos cégek is élnek a lehetőséggel, Pittsburgh-ben például egy helyi taxitársaság 25 dollár/órás, kedvezményes áron fuvarozza a játékosokat a PokéStopok és Gymek között.
Ahogy az a szintén hosszas karakterfejlesztésre épülő MMORPG-knél (online játszható szerepjátékok) is történt, van, aki jól felfejlesztett karaktert – például 20-as szintű accountot – árul, de ennél jóval szellemesebb megoldásokat is kínálnak a PokeGo-kisvállalkozók a játékban való előrejutás megsegítéséhez. A valós életben is megjelentek ugyanis a Pokémon „Trénerek”, akik vállalják, hogy jó pénzért mások helyett fogdossák össze a lényeket. Egy San Franciscóban élő maratoni futó pedig azt ajánlotta fel, hogy elviszi magával az edzéseire az ezt megrendelő játékosok Pokémon-tojásait. Az elfogott szörnyecskék virtuális keltetéséhez ugyanis gyalogolni kell a telefonnal – a megfelelő távolság megtétele után lehet csak elkezdeni a kikelt Pokémon nevelését.

A Lure Module az új Happy Hour

A játék egyik beépített funkciója a vendéglátóhelyeknek kínál remek vevőcsalogató és bevételi lehetőséget. A szerencsésebb kerthelyiségek, teraszok közelében a szoftver elhelyezett PokéStopokat, ahol a játékosok a lények tuningolásához szükséges hozzávalókkal felszerelkezhetnek, de van, aki itt sem áll meg.
Az úgynevezett Lure modulokkal ugyanis, amelyek 1 dollár körüli összegbe kerülnek, egyenesen oda lehet csábítani a környékre a Pokémonokat, amelyek nagyobb számban bukkannak fel az adott helyen, jó vadászati lehetőséget biztosítva ezzel. Egy amerikai pizzéria azzal növelte meg jelentősen a forgalmát, hogy ilyenekkel töltötte fel az ott található PokéStopot, a Pancake Parlour pedig ennél is tovább ment, és a fogyasztás mellé adja a Lure-oket. Egyes éttermek egyenesen eseményeket hirdetnek meg arra az időre, amikor odacsalogatják a virtuális kiegészítővel az elfogható Pokémonokat (és persze a fizetővendégeket).
A Pokémon Go emellett azoknak a YouTube-os videobloggereknek is biztosan jelentős reklámbevételt hoz majd, akik játékokat tesztelnek, streamelnek, vagy a témában alkotnak videókat. A legnépszerűbb amatőr, vagyis vloggerek által készített PokeGo videók már most több milliós nézettséggel bírnak (a legnépszerűbb 10 millió fölött), vagyis a játék felveheti a versenyt a Minecraft, a Skyrim vagy a GTA YouTube-os népszerűségével. Az ilyen játékok streamelése a legmenőbb YouTube-osoknak évi több tízezer dollár bevételt is hoz, amiből már meg lehet élni a tengerentúlon. Ugyanígy várhatóan weboldalak ezrei versenyeznek azért, hogy kihasználják a játék népszerűségéből származó forgalmat, amit a megfelelő SEO-s és online marketinges ismeretekkel ki lehet aknázni, és szépen telepakolni az oldalt hirdetésekkel.

 

pokémoncikk

Munka helyett Pokémon

Amíg a legtöbb munkahelyen csak a vezetőség bosszankodik, mert az alkalmazottak munkaidőben is szörnyecskék után kajtatnak, akár a kirúgást is kockáztatva, van, aki önként áldozta fel a karrierjét a játék miatt. A 24 éves, új-zélandi Tom Currie felmondott a munkahelyén, hogy minden idejét a vadászatnak szentelhesse, és ezzel máris világhírre tett szert. Nem lennénk meglepődve, ha hamarosan profi, videoblogolásból élő játékosként látnánk viszont a gamer celebbé vált fiatalembert, akinek a merész lépéséről az összes videojátékos szájt hírt adott. Az Ubergizmo szerint Currie pár nappal a játék elindulása után távolsági busszal indult neki Új-Zélandnak, hogy összegyűjtse az összes Pokémont a szigetországban.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?