A MasterCard tizenegy európai országban, köztük Magyarországon is, mérte fel, hogy mennyire tájékozottak a digitális pénzügyi szolgáltatások terén az emberek.

Korábban is voltak annak jelei, hogy az emberek nem szeretnek bankfiókban ücsörögni. A MasterCard európai, tizenegy ország válaszadóival elkészített felmérése szerint a többség szeret időt spórolni egyszerűen hasznáható digitális innovációkkal.

(Fotó: Tech In Asia / Flickr CC-BY)
(Fotó: Tech In Asia / Flickr CC-BY)
(fotó: Tech In Asia / Flickr CC-BY)

Az idő spórolását a válaszadók hetven százaléka emlegette a digitális bankolás kapcsán. Az egyszerű használatot pedig 59 százalék tartotta fontosnakm megemlíteni.

A tanulmány szerint az európai banki ügyfelek csak kis mértékben hűséges a pénzügyi szolgáltatójához. Közel felük fontolóra veszi, hogy digitális bankra – például az N26-ra vagy a Monzóra – cserélje hagyományos pénzintézetét. Külön érdekes, hogy a magyar válaszadók 73 százaléka tartja valószínűnek, hogy bankot vált.

Eddig banki szakértői körökből azt hallottuk, hogy a magyarok többnyire csak egy lakáshitel miatt hajlandók bankot váltani. Egy olcsóbban fenntartható számla vagy több kényelmi szolgáltatás még nem elegendő a megmozdításukhoz. Igaz, az N26 nem is szolgáltat az országban, bár kényelemes mobilbanki appokat már lehet találni.

A fintech forradalom hatását elég jól mérik fel a válaszadók. A többség szerint csökkenni fog a fiókok száma, sőt hat százalék szerint el is tűnnek a bankfiókok. A magyarok ennyire nem biztosak ebben, de a válaszadók 71 százaléka az elmúlt egy évben nem járt a bankjában.

Az internet itt van!

A válaszadók 85 százaléka havi rendszerességgel bankol online vagy mobilon, 38 százalék ezt gyakrabban, napi vagy heti rendszerességgel teszi. A magyarok esetében a heti egy digitális bankhasználat csak 27 százalékra jellemző, viszont 87 százalék használ digitális banki szolgáltatásokat.

A cseresznye a süti tetején pedig az a statisztika, hogy a magyarok 76 százalékát érdeklik a fintech megoldások, még ha a lehetőségekkel nincs is tisztába. Mindent megteszünk, hogy az arány tovább növekedjen, és a kockázatokat és mellékhatásokat is megismerjék a fogyasztók.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?