Nem szeretünk személyesen ügyet intézni, beérnénk az internettel is. Készpénzt pedig csak azért hordunk magunkkal, mert nem fogadnak el mindenhol kártyát.

Szeretsz sorban állni? Ugye, hogy nem! Az emberek többsége ugyanígy van vele. A Bankmonitor.hu ezerháromszáz ember által kitöltött friss felmérése szerint a magyarok jó része megelégedne az internetes bankkal, szívesen nyitnának számlát anélkül, hogy be kelljen menniük a bankfiókba.

A felmérésről hírt adó Netkutatások blog szerint az MNB többször felhívta a figyelmet arra, hogy a magyar banki ügyfelek kevésbé hajlamosak a bankváltásra. Ez viszont nem ösztönzi arra a pénzintézeteket, hogy komolyan versenybe szálljanak egymással.

A jelenleg Magyarországon tapasztalható alacsony bankváltási hajlandóság mögött részben bürokratikus gátló tényezők állnak: a válaszadók 47 százaléka ma teljes mértékben az online ügyintézésű, bankfióki megjelenés nélküli számlanyitással ért egyet

– idézi a blog Sándorfi Balázst, a Bankmonitor ügyvezetőjét.

A 47 százalék pedig csak a nagyon fontos választ adók aránya, további 28 százalék szerint inkább fontos az, hogy személyes megjelenés nélkül tudjanak ügyet intézni.

A Number26 itthon is siker lehetne

A válaszadók negyven százalékát nem zavarná, ha az általa kiválasztott banknak egyáltalán nincs fiókja, csak telefonon vagy neten lehet őket utolérni. Ez különösen jó hír lehet a fiók nélkül működő, a költségek leszorítása miatt nyereséges neobankok számára. Ahhoz sem kell sokat tenni egy induló banknak, hogy a többséget megnyerje: a válaszolók másik 47 százaléka beéri azzal, hogy legalább egy fiók rendelkezésükre álljon. Csupán a fennmaradó 13 százalék igényli a kiterjedt fiókhálózatot.

Képzeljük el, milyen választ fog ugyanerre a kérdésre adni néhány év múlva a következő generáció digitális bennszülöttje

– mondta Rakovszky Balázs, a T-Systems pénzintézeti üzletágának vezetője.

Mit kíván a magyar ügyfél?

Ahhoz viszont, hogy a bankfiókok hiányát elfogadják az emberek, sok mindent kell teljesíteni a bankoknak. Komoly elvárás az átlátható és érthető kimutatások, az összes múltbéli és jelenlegi szerződés online elérhetősége, és az 1-2 órán belül reagáló ügyfélszolgálat. Emellett természetesen az alacsony költségeket is keresik az emberek. Egytől ötig terjedő skálán ezek közül mindegyik legalább négyest kapott átlagban.

A megtakarítással és a pénzköltéssel kapcsolatos tanácsadás. Illetve a spórolásban nyújtott segítség olyan funkciók, amelyekre szintén van igény, de a négyes szintet nem érték el a felmérésen.

A készpénznek annyi

A válaszadók alig kilenc százaléka mondta azt, hogy kizárólag vagy főleg készpénzzel fizet. A legnépesebb csoport (49 százalék) azoké, akik szerint kis mértékben megkerülhetetlen a készpénz használata, emiatt tartja elképzelhetetlennek, hogy csak bankkártyát vigyen magával. Viszont nagyon sokan vannak (42 százalék), akik szerint a kártya és a mobilfizetés mindenre elegendő.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?