Ha valakinek kalapácsa van, minden probléma szögnek tűnhet. De mi történik, akkor ha ennek a valakinek keresőmotorja van?

Ha valakinek kalapácsa van, minden probléma szögnek tűnhet. De mi történik, akkor ha ennek a valakinek keresőmotorja van?

(Fotó: Matt Montagne / CC-BY)
(Fotó: Matt Montagne / CC-BY)

A Google szerint a banki weboldalak úgy juthatnak magasabb pozícióba a keresőben, ha jobb minőségű tartalmat kínál az oldaluk. A fenti analógia így talán már nem annyira rejtélyes. A SEO, azaz a keresőoptimalizálás az egész tartalomközpontú interneten jelen van, és úgy tűnik, hogy a Google ebben látja minden másra is a megoldást.

A The Financial Brand szerint a Google különösen szigorúan nézi a pénzügyi oldalak minőségét. A bankok költenek is keresőoptimalizálásra, de a lap szerint nem eleget, illetve nincs meg házon belül az a tudás, amivel jó minőségű tartalmat tudnának előállítani. A szakértelem, hitelesség és megbízhatóság hármasa, amely a Google irányelvei szerint a legfontosabb, nem áll össze.

A Financial Brand szerint a következő gyakorlatok segíthetnek a pénzintézeteken.

Friss tartalom: egy statikus, csak a banki szerződési feltételek változásaiból és néhány sajtóközleményből álló oldal már nem elég. Érdemes megnézni például a Revolut blogját, amely bőbeszédűen meséli el, mi történik a cégen belül. Még jobb példa egy olyan startup, amely nem csak a saját sztorijait mondja. Ilyen a LendEDU.

Kérdések és válaszok: a Gyakran Ismételt Kérdések szekció mellett külön helyet kaphat az a rész a weblapon, ahol tényleg feltett kérdésekre válaszol a bank. Ez egyébként fontos visszacsatolás az ügyfélszolgálat és a sales felé is. Illetve ha egy termék túl sok kérdést vet fel, akkor akár az üzletfejlesztésnek is van értelme ránéznie.

Kulcsszó és topik kutatás: a Google maga is elárulja, hogy melyek azok a kulcsszavak, csoportok, amelyekre az emberek keresnek. Ez segíthet formálni a tartalmi stratégiát.

Részletes, mély cikkek: a jól megírt, a téma mélyére hatoló cikkek javíthatják a keresőbeli pozíciót. Nem mellesleg, ha egy problémát akarnak megfejteni az ügyfelek, akkor az ilyen cikkek sokat segíthetnek. A cikket fel lehet díszíteni rövid összefoglalókkal, tippekkel, esettanulmányokkal, hogy megtartsa az olvasót.

Olvashatóság és vizualitás: a tagolatlan szövegfalak ideje lejárt. Fotókkal, infografikákkal, embedekkel, gifekkel is lehet operálni, de ha mindezt nem tesszük, akkor legalább közcímeket és rövidre tördelt bekezdéseket használjunk.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?