Avatárboltot nyit a Meta, ahol a felhasználók neves dizájnerek által tervezett ruhákat vásárolhatnak.


A boltban a Facebook, Instagram és Messenger felhasználók ruházhatják majd fel digitális divattal az avatárjaikat. Az első márkák, amelyeknek a munkái elérhetőek lesznek a Balenciaga, a Prade és Tom Browne. A ruhák között akad motoros ruha, kapucnis pulóver és formális viselet is.

Zuckerberg szerint a digitális jószágok az önkifejezés fontos eszközeivé fognak válni illetve a digitális gazdaság lényeges hajtóerejévé válhatnak. Érthető, hogy Zuckerberg egy olyan jövőt képzel el, amiben a Facebook utódjának jelentős szerepe lesz. Mint ahogy a luxuscégek digitális ruhák iránti érdeklődését sem kell magyarázni. Komolyabb kérdés, hogy a gamereknek és a hétköznapi felhasználóknak el tudják-e adni a digitális divatot.

Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy Mark Zuckerberg és cége nem tette teljesen egyértelművé, hogy mit értenek a metaverzum alatt. Most legalább az világossá vált, hogy egy három dimenziós világban próbálnak először kozmetikai kiegészítőket eladni. Ugyanúgy, ahogy például a Fortnite teszi évek óta.

A Gucci már korábban megjelent a Robloxban, ahol a Gucci Townban virtuális üzletet is üzemeltet.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?