Az Egyesült Államokban, amitől mi kényelmes és biztonságos távolságban vagyunk, épp azt tesztelik, mit lehet kihozi a közel monopóluium helyzetből és a méretgazdaságosságból.


Nagyban versenyzik egymással a Walmart kereskedőház és az Amazon. Mindketten abban látják a jövőt, hogy az ügyfeleket betereljék egy előfizetéses rendszerbe, amiben aztán mindent az adott cégtől vesznek meg. Ügyesnek ügyes, de csak van benne egy-két adagnyi központosítás.

A Walmart legutoljára a Delivery Unlimited, azaz végtelen házhozszállítást kínálta, ami évi 98 dollárba kerül. A programnak van alternatívája, ami házhozszállításonként vagy a boltban átvett csomagonként nagyjából tíz dollárba kerül. (Vagy egy havi előfizetés 13 dollárért.) Azaz ha az ügyfél évi tíz alkalommal vásárol a Walmarttól, már jobban jár az előfizetéssel.

Hasonló programot kínál évi 99 dollárért a Target kereskedőház is. A nagy versenytárs viszont az Amazon mindent tartalmazó Prime csomagja, amihez video streaming és díjmentes házhozszállítás is járhat. Ez 119 dollárba kerül évente.

A legnagyobb kérdés nem az, hogy a Target, az Amazon vagy a Walmart ajánlata a legjobb. Sokkal inkább az, hogy ilyen mamutvállalatok mellett nagyon nehéz életben maradnia a kisebb játékosoknak.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?