Csetrobot? App? Királyul megfotosopolt mémek? Megette az egészet a fene, az amerikai tinik között már a Snapchat meg a YouTube a menő.

Na ők ma már biztosan nem Facebookoznak (Fotó: hans_castorp2010 CC-BY)
Na ők ma már biztosan nem Facebookoznak (Fotó: hans_castorp2010 CC-BY)

Valószínűleg nagyot nyelnek azok az innovációért felelős igazgatóhelyettesek, akik a Facebookot tartották a legfontosabb plaformnak. Az amerikai Pew kutatócég, amely évek óta szállítja a nagyon informatív felméréseket, arra jutott, hogy a tinédzserek többsége elhagya a Facebookot és inkább a YouTube-on, a Snapchaten és az Instagramon tobzódnak.

A fenti három platformban nem csak az a közös, hogy vizuálisan sokkal érdekesebb, mint az általános nyomtatványkitöltőnél csak lehelletnyit inspirálóbb Facebook. Fontosabb, hogy sem fizetési, sem tranzakciós szolgáltatások nem települtek rájuk. A YouTube-ra ugyan épp épített fizetős szolgáltatást a Google a Google Play Music leváltására, de tekintve, hogy a Google gyakrabban rendezi át a szolgáltatásait, mint a Zara kollekciót cserél, nehéz egyelőre komolyan venni.

Hasonló teljes körű, a tiniket vizsgáló felmérést 2015-ben adott ki utoljára a Pew. Azóta elterjedtek az okostelefonok, az olcsó mobilnet. A válaszadók 95 százaléka mondta, hogy van mobilja, csak a szegényebb családokból származók nyilatkozták, hogy csak laptopjuk vagy asztali gépük van.

Az okosmobilok dominanciája a fogyasztott tartalmon is látszik. A mobilra gyártott formátumok a legnépszerűbbek. YouTube-ot a válaszadók 85 százaléka használ, 72 százalék instagramozik, a Facebook viszont három év alatt 51 százalékra esett vissza a korábbi 71 százalékról. Az sem teheti boldogabbá a Facebookot, hogy a tinik a negatív és a pozitív oldalával is tisztában vannak a szolgáltatásnak. Például annak is, hogy sérüléshez vezető zaklatási kampányok is zajlanak a közösségi oldalakon.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?