A Facebook lesz a világ plázája. Az eddigi funkciók mellé csatlakozik az e-kereskedelem is.


Kihívója támadt a mindenboltnak számító Amazonnak, amelytől az Egyesült Államokban az esti streaming mozitól az autós gumiszőnyegen át a felhőszerverekig mindent lehet venni. (És egy ideje már ábécéket is üzemeltet.) A Facebook, amely az ismerősökkel való kapcsolattartásra szolgált még 5-6 éve, mára egy valódi mindenoldallá vált. Mindent lehet rajta venni a bontott téglától az influencerig. Tegnap pedig elindult a Facebook Shops, ami lehetővé teszi, hogy a kisvállalkozások rögtön a közösségi oldalon nyissanak boltot.

A Facebook úgy kommunikálja a lépést, hogy a járvány miatt online értékesítési csatornák használatára kényszerült kisvállalkozásoknak nyújtanak segítséget. A közösségi oldalon és az Instagramon is elérhető online bolt létrehozása ingyenes, a felhasználóknak csak színt kell választani az üzlethez és a máshol is megszokott módon fel kell tölteni az árukészletet.

A boltokat Messengeren, WhatsAppon és Instagram direkt üzenetben lehet keresni. Az USA-ban pedig, ahol elérhető a Facebook Checkout szolgáltatása, el is lehet menteni későbbre az érdekes termékeket. A Shops bejelentése alkalmával kiadott közlemény szerint később elérhetővé válik a közvetlen vásárlás is a csevegőszoftverekből. Hasonlóan tesztelés alatt van még a hűségprogram funkció is.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?