Egy szón feszengett a kaliforniai szabályozó hatóság, a fintech pedig engedett a nyomásnak. Igaz, a kifogásolt bank szó azóta is kint van a honlapon.

A nyelv csodálatos találmánya az emberiségnek. Lehet rajta viccelni, hazudni, iróniát és szarkazmust használni, és amúgy a kommunikációt is lehetővé teszi. A Chime nevű amerikai fintech pedig a nyelvet használta fel arra, hogy megússzon egy csörtét a szabályozóval.

A Chime, amely magát egyszerűen és szerényen a leggyorsabban növekvő amerikai fintechnek hívta magát nagyvonalúan lemondott a bank szó használatáról. A nyolc éve, San Franciscóban alapított cég a weboldala címében chimebankként hivatkozott magára, és az oldal szövegében is elő-előkerült a bank, bankolás szó.

Kalifornia Állam szabályozó hatósága – a California Department of Financial Protection and Innovation – azonban nem volt kibékülve azzal, hogy egy banki tevékenységet nem folytató pénzügyi cég banknak hívja magát. Az ilyen szavaknak jelentésük van, elvárásokat támasztanak, jobb nem átverni a fogyasztókat. A pénzügyi licencek kibocsátójaként a CDFPI-től természetes volt, hogy felemeli a szavát egy ilyen kísérlet ellen.

A Chime végül kiegyezett a szabályozóval: amíg nem szerez banki licencet addig nem hívja magát banknak. A cég szerint ők „alapvetően inkább végfelhasználói szoftvercégnek érzik magukat”. Még akkor is, ha leginkább neobankot építenek, amely nem rendelkezik egyelőre a megfelelő engedélyekkel, viszont 14,5 milliárd dollárra értékelik a befektetők által belé fektetett összegek alapján.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?