A Google egy vállalati alkalmatlansági gyakorlattal készült az idei tavaszra. Az Epic Games pedig leiskolázta.

(Forrás: Stadia)

Problémák vannak a Google háza táján. A videojáték-streamelési szolgáltatásától, a Stadiától, távozott a termékért felelős vezető. Korábban már felmondott a legnevesebb játéktervezőjük, miután bezárták a cégen belüli játékstúdiókat. Ráadásul a hírek szerint a Stadia felhasználók százezreivel maradt el az elvárthoz képest.

Nem a mostani az első felsülése a Google-nek a terméktervezéssel. A cég több területen is nehezen átlátható és nehezen átjárható termékhálót működtet. Aki most fejből meg tudja mondani, hány üzenetküldője van a cégnek és fel is sorolja azokat, bontson egy jutalomsört. Minden jel arra mutat, hogy a Stadia szép lassan tarta a megszüntetés felé. Mindezt úgy, hogy a termék egyszerűen nem létezett olyan hosszan, amennyi egy teljesen átlagos videojáték kifejlesztéséhez szüksége.

A hír azért érdekes számunkra, mert közben egy másik cég bemutatott egy másik, működőbb ügyfélszerzési stratégiát. Az Epic Games, amely alapvetően egy kiadó, úgy futtatta fel a játékboltját, hogy ingyen játékokat kínált minden héten a regisztrált felhasználóknak. A nyilvánosságra hozott számok szerint 11,6 millió dollárt tapsolt el a cég a népnek kiszórt játékokra, amivel sikerült 5 millió felhasználót toborozni. Ügyfélszerzési költségnek a két dollár határozottan nem mondható soknak. Valószínűleg van is most irigye az Epicnek.

A saját boltra pedig azért volt szüksége az Epicnek, hogy a nagy játékboltoktól függetlenül, a nekik kifizetett jutaléktól gálánsan eltekintve tudja a saját játékait árulni. Azaz, a bolt növekedése már önmagában is nyereség, mert minden eladott játékon több hasznot realizálnak, mintha ugyanazt a játékot egy másik platformon adnák el.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?