Adaptív tempomat, ülésfűtés vagy épp automatikusan frissített térkép. Ha az autóipari cégeken múlik, ezek egy részét nem az autó megvásárlásakor fizetjük ki, hanem havi előfizetéssé válik.

(Fotó:
Advanced Vehicle Technology Competitions CC-BY-ND)

A General Motors megbecsülte, hogy a havonta kiszámlázott fizetős funkciókból mennyi bevételre tehet reálisan szert a vásárlóitól. A Totalcar szerint vásárlónként 135 dollárt tervez begyűjteni az autógyártó. Ez mostani árfolyamon havi 49 ezer forint, ami egy átlagos családi autó két teli tankolása vagy egy jó bónuszfokozatú ügyfél éves biztosítási összege. A 49 ezer forintba nem számít bele az autóra felvett hitel törlesztője.

Korábban a Stellantis már adott ki jóslatot arról, hogy 2030-ra évi 25 milliárd dollár bevételt vár, a GM pedig 23 milliárdot szeretne keresne előfizetésekből. De az egy főre jutó előfizetési összeg érdekesebb információ. Különösen azért, mert az autótulajdonosok egyelőre nem rajonganak az ötletért. Egy, az Egyesült Államokban végzett felmérés szerint a megkérdezettek háromnegyede nem szeretne rezsi jelleggel fizetni havonta a kocsi egyes funkcióiért.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?