A magyar fintech stratégia egyik sarokköve az oktatás. A tanári asztalhoz odafér a szabályozó, a fintechek és a bank is.

(Fotó: woodleywonderworks / CC-BY)

Nagyon ráférne a magyar lakosságra és a vállalati szektorra a digitális kompetenciák növelése – állítja az RowanHill Digital által elkészített hazai fintech stratégia. A stratégia bemutatásakor ismertetett SWOT-analízis szerint az ország gyengesége ez a kompetenciahiány és a vonatkozó képzések hiánya.

Az elemek egy része azonban már rendelkezésre áll.

„Van oktatási stratégia, ez nem a fintech stratégia része, de benne van a középiskolai tananyagban”

– válaszolta kérdésünkre Bürger Dóra, a stratégia egyik megalkotója. A tananyag mellett az MNB különböző oktató honlapjai is rendelkezésére állnak azoknak, akik tudják, hogy ezeket egyáltalán kereshetik.

„A Pénziránytű próbálgatja a szárnyát, komoly munka zajlik ott, és ez előbb-utóbb láthatóvá válik” – tette hozzá Horváth Balázs, a RowanHill Digital szakértője. Az MNB a Mastercarddal közösen iskola-környéki fizetéssel kapcsolatos pilotprogramokat is futtat, illetve az új NAT-ban is hangsúlyosabbá teszik a pénzügyi ismereteket.

Bürger viszont a pénzügyi szereplők felelősségére is felhívja a figyelmet. „A bankkártya elterjedéséhez nem újságcikkek kellettek, hanem széles elfogadóhálózat és olcsó bankkártyák.” A stratégiában szerepelnek középiskolai fintech napok, a pedagógusok továbbképzése és a csalásokról és az internetes technológiákról történő beszéd fontosságának hangsúlyozása is. Illetve egy hatásos mondat arról, hogy mit nyerhetnek az átlagfelhasználók a fintech eszközök elterjesztésével:

havi 30-40 szabad órát, ami havi plusz egy szabad este.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?