Még nem kapná meg az átmenő jegyet egy vizsgán a magyar banki digitalizáció a Deloitte szerint. Az UV-csekket pedig ezen a területen nem forintban, hanem versenyhátrányban fizettetik ki.

Mi lenne, ha a páncéltermet digitalizálnánk. Így néz ki egy pocsék gondolat. (Fotó: Wikimedia Commons)
Mi lenne, ha a páncéltermet digitalizálnánk. Így néz ki egy pocsék gondolat. (Fotó: Wikimedia Commons)
(fotó: Wikimedia Commons)

Kilenc közép-európai ország közül Magyarország a hetedik helyen végzett a Deloitte Digital Maturity felmérése szerint. Csak a szlovén és a lett bankrendszer áll rosszabbul ezen a területen a magyarnál.

A vizsgálat eredményét azért is érdemes komolyan venni, mert nem policyk olvasgatásával alakult ki ez a sorrend. A vizsgálatot 38 ország 238 bankjánál és 10 fintech cégénél végezték el. A Deloitte 136 próbavásárlója folyószámlákat nyitott, majd egy 826 szempont alapján értékelték az internetes és mobilbanki csatornák kínálatát. Emellett 8000 ügyfél megkérdezésével a 38 országban azt is felderítették, hogy milyen igényekkel, preferenciákkal rendelkeznek az ügyfelek.

Csak integetnek zsebkendővel

Mérth Balázs, a Deloitte innovációs szakértője három szakaszra osztotta a digitalizációt. Az első az offline szolgáltatások online csatornákra terelése, a második a digitális együttműködések kialakítása, a harmadik pedig a más iparágból származó termékek beemelése a portfólióba.

(Forrás: Deloitte)
(Forrás: Deloitte)

A vizsgálat azt hozta ki, hogy a magyar gyakorlat hozza az európai átlagot az onboarding fázisban, és megközelíti azt a mindennapi bankolás és a keresztértékesítés területén is. Jól szerepeltek az információszerzésben is a magyar bankok. Az ügyféléletciklus utolsó szakaszára azonban nincs a piacon hazai fejlesztés.

Összességében a régiós bankok többsége a hagyományos banki termékek és szolgáltatások internetesítésére és mobilosítására helyezi a hangsúlyt. Az API-alapú bankolás és a bank által értékesített termékek spektrumának kibővülése még nem jellemző.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?