Ha a boltokba csak szétnézni járunk, de nem ott vásárolunk, előbb-utóbb tönkre fognak menni. Van azonban egy üzlet, ami már kitalálta hogyan élhet túl.

(Fotó: b8ta)
(Fotó: b8ta)

A nagy elektronikai boltok az Amazon felfutása és az e-kereskedelmi robbanás óta küzdenek azzal, hogy az online kereskedők megeszik a profitjukat. Mindenki elkövette már azt a bűnt, hogy bement egy boltba, kikérdezte az eladót, megtapogatta a gépeket, majd hazatérve online vette meg olcsóbban a készüléket.

A b8ta nevű új típusú bolt ezt a problémát akarja megoldani. 2015-ben egy Palo Alto-i bolttal indultak, mára 78 üzletük van. Mindegyik csinosan dizájnolt, Apple Store-t idéző belsővel rendelkezik. Az asztalokon viszont több cég eszközeit is meg lehet találni, és ki lehet próbálgatni. Azokat az eszközöket pedig, amelyek megtetszenek a vásárlóknak, azonnal meg is rendelhetik a kitett tabletek egyikén.

Az új típusú bolt trükkje, hogy nem az eladott termékek után kapnak pénzt. A boltban megvehető high-tech kütyük gyártói fizetnek azért – pont úgy, mint egy bolhapiacon – hogy legyen egy asztaluk a b8ta boltjában. Vibhu Norby, cég vezetője szerint ma ez az egyetlen módszer, ahogy üzletet lehet alapítani. A boltba betérő emberek már nem vásárolni mennek, hanem információt és benyomásokat szerezni. Ha viszont ez a cél, akkor bemutatószalonként kell a boltokra gondolni. Mivel a cég egyelőre kockázati tőkéből működik, nem tudni, hogy hosszú távon fenntartható-e ez a modell.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?