A játékiparnak hiányozni fog a lootboxokból befolyó pénz. Az ilyesmire sokat költő játékosok havi 30 ezer forintot is kidobnak az ablakon. A társadalom valószínűleg tud majd mit kezdeni a pénzzel.


Két angol egyetem – Plymouth és Wolverhampton – kutatói megvizsgálták a sokszor és sokak által támadott lootboxokat – írja a BBC. Ezek olyan, a videojátékokon belül valós pénzért megvehető zsákbamacska jellegű termékek, amelyek kozmetikai kiegészítőket tartalmaznak. A kozmetikai alatt itt nem a rúzst vagy a szakállbalzsamot értünk, hanem a játék kiegyensúlyozását fel nem borító puska mintákat és fegyvereket.

A kutatók arra jutottak, hogy a digitális zsákbamacska pont olyan, mint a szerencsejáték. Nem csak ránézésre, hanem pszichológiailag. Emellett pedig gyermekek tömegei vásárolnak lootboxokat ott, ahol még lehet. Hamarosan Nagy-Britanniában is leáldozhat a napjuk. Az előkészítés alatt lévő Szerencsejáték Törvénybe a Lordok Házának tagjai szívesen beleíratnák, hogy a lootboxok úgy szabályoztatnak, mint más szerencsejátékok.

A játékipar ennek nem feltétlenül fog örülni. A GambleAware nevű nonprofit felmérése szerint a játékok öt százaléka lootboxokból szedi össze a bevéteeinek fele. A játékosok nagy hányada ismeri ezt a mechanizmust. A szerencsejátéknak ráadásul jobban kitettek a fiatalok és a kevésbé tanult gyerekek. A fentiektől azonban még nem lenne teljesen olyan, mint a szerencsejáték, hiszen nincs pénzügyi visszacsatolás. De mivel ezeknek a kozmetikai kiegészítőknek van másodlagos piacuk, ezért lényegében pénzt is lehet nyerni. Ez pedig már egyértelművé teszi, hová tartoznak a lootboxok.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?