Folyamatosan növekszik az alkalmazásboltokban elköltött pénz. Amikor a fejlett piacok lassulni kezdenek, a fejlődő piacok belehúznak. A Google és az Apple nem jön pénzzavarba.

(Fotó: Jason Howie / Flickr CC-BY)
(fotó: Jason Howie / Flickr CC-BY)

Nem szerettünk még ki teljesen a mobilos szoftverboltokból a Sensor Tower elemzése szerint. Az analitikai cég szerint 2023-ra 120 százalékkal fog nőni a mobilos appboltok forgalma. Ez azt jelenti, hogy világszinten 156 milliárd dollár fog átfolyni.

A fenti becslés még nem tartalmazza az Apple által pár napja bemutatott játék-, sajtó- és videoelőfizetési előfizetések bevételét. Túl korai lenne megbecsülni, hogy hogyan fognak teljesíteni a piacon.

A jelentés szerint Japánban fog a legtöbbet erősíteni az Apple, a Google Play pedig Dél-Koreában és Japánban nőhet a legnagyobbat. Növekedésben és forgalomban is a Google teljesíthet jobban. Ha viszont a bevételeket nézzük, az Apple boltja hozza a hatvankét százalékát a teljes summának.

A Sensor Tower 2018-as számai valamivel alacsonyabbak, mint a szintén appbolti analitikával foglalkozó App Annie adatai. Akármelyik cégnek is van igaza, az egészen biztos, hogy dinamikusan növekszik az appokra költött pénz. Ebben nagy szerepet játszik az is, hogy a fejlődő piacokon is egyre több appot vásárolnak. A jövő egyik kérdése, hogy a kínai mobilos költéseket beéri-e az Egyesül Államok vagy sem.

Az adatokat részleteiben el lehet érni a Sensor Tower jelentésében, amit a Techcrunch linkel. Fintech oldalról azt érdemes inkább végiggondolnunk, hogy a két cég milyen szolgáltatásokkal rendelkezik. Az Apple pont ezen a héten mutatta be a saját hitelkártyáját és teljeskörű fizetési megoldását, amihez képest a korábbi Apple Pay prototípusnak tűnhet. A cég nem vált bankká, nem is újított túl nagyot, csak szintetizálta a piacon már bevált megoldásokat. A Google továbbra sem állt elő ennyire komplex megoldással. Valószínűleg mert nem szorul rá.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?