Okés, hogy app, meg spórolássegítő szolgáltatások, meg menő digitális élmény, de az emberek még mindig a hagyományos bankokban bíznak jobban.

Van a N26-nak vagy a Revolutnak nagyfém széfterme? Na ugye?!
Van a N26-nak vagy a Revolutnak nagyfém széfterme? Na ugye?!
(fotó: Rob Pongsajapan CC-BY)

Érdekes, a bevett elképzelésekkel szembe menő eredményeket mért az RFi Group. A piackutató cég szerint megcsappant a bizalom a csak digitális csatornákon elérhető bankokban. Ezt a felmérést azon héten sikerült bejelenteni, amikor a brit Starling digitális bankok elvitte a díjakat a Smart Money People pénzügyi összehasonlító oldal szavazásán. A Starling lett a legjobb brit bank és ők nyújtják a legjobb folyószámlát is. Szégyenszemre a legjobb banki appot egy tradicionálisabb cég, a Natwest nyerte.

Az eredmény ugyan szép, de nem megy szembe az RFi adataival. A kutatás szerint is nő a mobilbankolás és a netbankolás népszerűsége. Az ügyfelek azonban inkább olyan pénzintézetet keresnek, ahol több csatorna közül is választhatnak. Ez nem jó hír a csak appot kínáló startupoknak.

A kutatást tíz országban, országonként ezer fő megkérdezésével végezték el. A digitális bankok iránti érdeklődés 74 százalékból 63 százalékra esett. Azoknak az aránya pedig, akik elsődleges banknak elfogadnának egy digitális szolgáltatót 50 százalékról 44 százalékra csökkent.

Az RFi vezetője szerint az adatok azt is megmutatják, hogy a digitális szolgáltatások képesek behúzni az ügyfeleket. A rossz digitális élmény hatására viszont nem hajlamosak bankot váltani az emberek.

Emellett az emberek hagyományosan is nagyon bíztak abban, hogy a tradicionális bankok megfelelően vigyáznak az adataikra. Ez a bizalom az elmúlt évben csak nőtt. Hasonló a helyzet a pénzzel is. A válaszadók 49 százaléka hiszi el a banknak, hogy biztonságosan meg tudja védeni a pénzét, míg a tech cégeknél ez csak 27 százalék.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?