Ha az ügyfél akar valamit, akkor hajlandó használni a digitális csatornákat, de a bank csak telefonálgasson.

(Fotó: Tim G. Photography CC-BY)

Az emberek továbbra is szeretnék, ha erős kapcsolat fűzné őket a bankjukhoz, még ha a fiókba nem is akarnak már bemenni minden egyes problémájukkal – írja a The Financial Brand. A lap egy közelmúltban végzett felmérést idéz, amely szerint a bizalom, biztonság megerősítéséhez van szükség a kapcsolatra, illetve természetesen az informálódásnak is ez a kommunikáció az eszköze.

A cikk szerint a telefonálással a fiókba járkálás kiváltható. Amennyiben az ügyfél maga keresi a kapcsolatot, akkor szívesen használ digitális csatornákat, akár az appot is. Ellenkező felállásban viszont a hagyományos telefonhívást tartják a legkevésbé tolakodó eszköznek. Csak az ügyfelek 18 százaléka szeretne az appban értesítéseket kapni. Minél bizalmasabb ügyről van szó, annál inkább igaz az, hogy a telefonhívás a legbizalmasabbnak tartott eszköz.

A fenti statisztika az érzésekről szól, érdekes módon a mobilos bankolást sem érzik megbízhatónak a válaszadók. Ugyanakkor az emailben és az SMS-ben nem bíznak, ez elég jó gyakorlat. Mindkét megoldást gyakran használják csalók.

Az sem mindegy, hogy milyen ügyben keresi a bank az ügyfelet. Ha az ügy sürgős, akkor 86 százalék szeretne telefonhívást kapni. A csalásról, pénzügyi tervezésről vagy az új hitel igényléséről szóló információk esetében is a válaszadók egyharmada mondta a telefonhívást az első kapcsolatteremtési lehetőségnek. Árnyalja a felmérést, hogy az emberek nem mindig veszik fel a telefonjukat. Ha nem ismerik fel a bank hívószámát, akkor például hajlamosak figyelmen kívül hagyni a telefont. A válaszadók kétharmada járt már így.

People Think Their Bank Should Be Calling Them More Often

Subscribe to The Financial Brand via email for FREE! Mobile apps, direct deposit and online banking have all improved the consumer banking experience from a time-investment and ease-of-transaction perspective. But, in the process, these tools have also removed the everyday personal interactions that the banking industry was largely built on.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?