Egy forgalmas napon tizenkét percet is kellhet arra várni, hogy a pincér foglalkozzon velünk. A Mastercard talált egy technológiai megoldást a problémára.

Egy forgalmas napon tizenkét percet is kellhet arra várni, hogy a pincér foglalkozzon velünk. A Mastercard talált egy technológiai megoldást a problémára.

(Forrás: Mastercard)
(Forrás: Mastercard)

Vannak szórakozóhelyek és vannak napok, amikor egyszerűen lehetetlen odaintegetni a pincért az asztalhoz. A Mastercard Labs által bemutatott Qkr! – kiejtve quicker, úgy azért könnyebb – nevű alkalmazás az ilyen helyeket teszi kényelmesebbé.

Az app lehetővé teszi, hogy a zsúfolt szórakozóhelyre beülve azonnal, a mobilról rendeljünk, végül pedig a Masterpass fizetési szoláltatással rendezzük a számlát. Ilyenkor a fizetéshez csak egy telefonszámot kell megadni, minden mást a rendszer biztonságos csatornán küld el. Az app nem csak éttermekben használható – bár a legújabb Open Tab nevű funkciója ezt a piacot célozza – hanem akár boltokban vagy benzinkutakon is működhet. Még egy internetre kötött ételautomatánál is lehet használni az appot.

A cég a barcelonai Mobile World Congress mobilkommunikációs szakvásáron jelentette be, hogy újabb hat országban válik elérhetővé az alkalmazás. Hozzánk legközelebb az Egyesült Királyságban, például a wagamama étteremlánc egységeiben érhető el a szolgáltatás. A cég eredetileg Ausztráliában, Kolumbiában, Mexikóban és az Egyesült Királyságban indította el a Qkr!-t.

(Forrás: Mastercard)
(Forrás: Mastercard)

A barcelonai mobilos eseményen azonban azt is bejelentette, hogy 2017. során a brazíliai, kanadai, írországi, szingapúri és dél-afrikai piacra is bevezetik az appot. Az idei év legnagyobb falatja pedig az Egyesült Államokbeli indulás lesz.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?