Mindent megváltoztathat a nyáron életbe lépő adatszolgáltatási kötelezettség. A NAV terjeszti el a digitális számlázást?

(Fotó: Steve Snodgrass // CC-BY)
(Fotó: Steve Snodgrass // CC-BY)

A 250 főnél kisebb cégek fele használ számlázóprogramot, a többiek között a leggyakoribb megoldás még mindig a számlatömb. A digitális számlázásra átállt cégek többsége telepített alkalmazást használ. A mikro-, kis- és középvállalkozásoknak csupán nyolc százaléka használ olyan online számlázó szolgáltatást, amelyet egy böngésző birtokában bármilyen számítógépről elérhet.

A fenti arányokat azonban valószínűleg át fogja írni az, hogy 2018. július elsejétől a legalább százezer forint értékű áthárított áfát tartalmazó, belföldi szereplők közti ügyletekről kötelező lesz adatot szolgáltatni elektronikus úton a NAV-nak. Eleve nem problémamentes, hogy az Enet és a Számlázz közös felmérése szerint a 250 főnél kevesebbet foglalkoztató vállalkozásoknak csak a 79 százaléka tud a megváltozó szabályozásról.

A felmérésről készült közlemény szerint az online számlázóprogramok között is van használhatóságbeli és rugalmasságbeli eltérés. A cégvezetőkkel készített interjúk szerint a kisebb vállalatokat az teszi boldoggá, ha a program pár karakter begépelése után kiegészíti a partner cégnevét, címét, adószámát. Nagyobb cégméretnél már a tömeges számlagenerálás vagy a számlák és bejövő utalások összefésülése a fontosabb. (A Számlázz.hu ez utóbbit a Magnet vállalati ügyfeleinek kínálja autokassza néven.)


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?