Szinte Robin Hoodként viselkedik a Mastercard: nem vesz ki pénzt a felhasználók zsebéből és egyáltalán nem adja azt a cégeknek.

Szinte Robin Hoodként viselkedik a Mastercard: nem vesz ki pénzt a felhasználók zsebéből és egyáltalán nem adja azt a cégeknek.

(Fotó: Arran Bee CC-BY)

A kártyatársaság bejelentette, hogy a jövőben az ő rendszerén keresztül kezelt előfizetés jellegű tranzakciókat nem kezdi automatikusan végrehajtani a próbahónap után – írja a The Verge. Az első utaláshoz a felhasználó új hozzájárulására lesz szükség, a további hónapokban pedig havi értesítőt kell küldeni a szolgáltatónak.

Ezeknek az értesítőknek azt is tartalmazniuk kell annak az egyértelmű leírását, hogyan lehet lemondani a szolgáltatást. A Mastercard az új szabályozással egyrészt megakadályozza azt, hogy az ügyfelei elfelejtett, csak kipróbálni vágyott szolgáltatások után fizessenek. Átláthatóbbá teszi a netes előfizetéseket, ez pedig középtávon elősegítheti az előfizetéses modellek terjedését.

A fentiek mellett a rosszhiszeműen létrehozott előfizetős szolgáltatások, a leiratkozást ellehetetlenítő netes üzletek rosszul járnak. Ettől pedig az internet válhat kellemesebb hellyé. Különösen azért, mert nem csak kis gyanús netes cégekről lehet tudni, hogy nagyon kényelmetlenül lehet csak lemondani náluk az előfizetést. A tekintélyes New York Times napilapot legendásan csak egy amerikai telefonszám felhívásával lehet otthagyni. És hogy hogy lehet előfizetni rá? Három kattintással az interneten.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?