A cég marketingért felelős nemzetközi vezetője agyondicsérte a reklámos előfizetést és a hirdetőket. Csak az nem derült ki, hogy a felhasználók használják-e az új előfizetési szintet.

(Fotó: Netflix)

A filmeket reklámokkal megszakító kábeltévé csatornák feltalálása remekül halad. Ennek felhasználóként nem kell örülnünk, hiszen a streaming szolgáltatások eddigi értékajánlata az volt, hogy a havi előfizetési díjért cserébe általunk választott filmeket és sorozatokat nézhetünk reklámok nélkül. Az előfizetéses modellek fejlődését figyelő pénzügyi érdeklődésű emberekként azonban van érdekessége a mostani fejleményeknek.

A Netflix novemberben vezette be maroknyi piacon a reklámtámogatott előfizetési megoldását. Akik erre neveznek be, azok egy-két dollárral kevesebbet fizetnek, cserébe nem tölthetnek le offline használatra filmeket, nem minden tartalomhoz férnek hozzá és a filmek előtt és alatt is reklámokkal örvendezteti meg őket a szolgáltatás.

A CES elektronikai kiállításon tartott tájékoztatóján a Netflix marketingvezetője Jeremi Gorman arról számolt be, hogy a hirdetőkkel a kezdetektől fogva elégedettek. Változatos szektorokban dolgozó cégek gondolták úgy, hogy a Netflixen jó ötlet hirdetni. „Ez a felhasználóknak is jó, így nem unatkoznak, amikor két egymás után következő autóreklámot kell megnézniük” – mondta Gorman.

Nem mindenki elégedett egyelőre a megoldással. A hirdetési árakat egyes hirdetők drágállják, amire Gormannak az a válasza, hogy majd a piac beárazza, mennyit ér egy netflixes reklám. Egyelőre a cég prémium reklámhelyként tekint rájuk.

A marketingvezető további számokat és meglátásokat is megosztott a reklámok hirdetői és kiszolgálói oldaláról. Nem mondott azonban semmit arról, hogy a Netflix felhasználók átálltak-e a reklámos modellre, hoz-e a valamivel olcsóbb előfizetés új ügyfeleket és milyenek a visszajelzések úgy általában a tartalomfogyasztók részéről. A reklámtámogatott streaming azonban azon áll vagy bukik, hogy lesznek-e, akik megnézik a reklámokat.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?