Csak semmi pánik, aki eddig felismerte, hogy hol fogadják el a bankkártyáját, az most sem fog eltévedni.

Csak semmi pánik, aki eddig felismerte, hogy hol fogadják el a bankkártyáját, az most sem fog eltévedni.

Utolsó pillantás a régi logóra (Forrás: Wall Boat CC-BY)

Kikerül a két egymást metsző körből a Mastercard neve. A kártyatársaság úgy döntött, hogy a narancs és vörös kör önmagában is elég felismerhető szimbólum. A bejelentés természetesen nem áll meg ennél a megállapításnál, olyan szép mondatokat is tartalmaz, mint:

(…) a Mastercard Szimbólum jobban reprezentálja a Mastercardot, mint azt egy szó valaha tehetné, a rugalmas, modern dizájn pedig lehetővé teszi, hogy a teljes digitális téren probléma nélkül használható legyen.

Azt viszont már a helyzetet tökéletesen látva állapítja meg Raja Rajamannar, a cég kommunikációs és marketingvezetője, hogy egyre inkább ikonokra és képekre tevődik át a kommunikáció. Az írott szót, a mondatokat nem kell félteni. Sőt az „ezek a mai fiatalok” kezdetű mondatokat sem kell elővenni a komódból, hogy elmarasztaljuk az emodzsikat vagy az smsnyelvet. Viszont egy brand esetében nem árt, ha figyeli, hogyan kommunikálnak az ügyfelei, és reagál is rá.

Ilyen szemmel érdemes megnézni a Mastercard áltla kiadott logótörténeti gyűjteményt is lent. Ahogy a kártyás fizetés, a több banknál használható kártya, és a cég egyre ismertebb lesz, úgy válik letisztultabbá a logó. Ebben kell legyen valami tanulság.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?