Tovább okosítja az ATM-jeit a japán Seven Bank. A gépeken a jövőben már számlát is lehet nyitni.

(Fotó: megawatts86 / Flickr CC-BY-SA)
(fotó: megawatts86 / Flickr CC-BY-SA)

A nem hagyományos struktúrában működő bankoknak kreatívan kell működniük. A Seven Banknak például nincs kiterjedt fiókhálózata, viszont 24 ezer ATM-mel rendelkezik jól hozzáférhető helyeken. A bankot két kereskedelmi vállalat alapította, amely közül az egyik ráadásul éjjel-nappali üzlethálózatot üzemeltet.

A Seven Bank részben az ügyfelek internetes kiszolgálására fókuszál, részben pedig az ATM-eket próbálja minél több célra használni. Az új, arcfelismeréses, dokumentumszkenneres számlanyitás az utóbbira példa. A Japan Times cikke szerint több ezer bankautomatában fogják engedélyezni ezt az új lehetőséget. A készülékek egy részében kamerát kell cserélni, hogy képes legyen nagy felbontású fotókat készíteni az ügyfélről.

Az arcfelismerés után még egy igazolványt kell a kamera elé tartani, hogy az ügyfél azonosítsa magát. Korábban is volt gyorsított számlanyitás a Seven Banknál, de eddig külön kellett beküldeni a szkennelt igazolványt, hogy befejeződjön a számlanyitási folyamat.

Az ATM-es regisztrációt elsősorban nem a technológiai fejlődés tette lehetővé. Fontosabb, hogy változott a szabályozási környezet, most már gépek is végezhetnek személyazonosítást, nem szükséges az emberi részvétel. Emiatt várhatóan több japán piaci szereplő is megpróbál arcfelismerésre vagy egyéb biometrikus megoldásokra épülő, automatizáltabb pénzügyi megoldásokat kiépíteni.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?