A bankok sorra monitorozzák a dolgozóik kommunikációját, hogy kiszűrjék az erőszakos viselkedést.

A bankok sorra monitorozzák a dolgozóik kommunikációját, hogy kiszűrjék az erőszakos viselkedést.

Kép: 123rf

A Fonetic vállalat olyan szoftvereket készít, amelyekkel monitorozni lehet telefonhívásokat, és fel lehet mérni a munkakörnyezetet. Most beszámoltak arról, hogy egyre több bank fordul hozzájuk azzal a kéréssel, hogy monitorozzák a dolgozói telefonbeszélgetéseket.

Tehát a bankokba is elért a #MeToo kampány, a dolgozók lehallgatásával szeretnék kiszűrni azokat, akik erőszakoskodnak a többi alkalmazottal, a munkahelyen belül.

Az elfogadhatatlan kommunikáció nem tűnt el, csak a személyes beszélgetésből átvándorolt a telefonra és a Twitterre. Ezeket nem lehet csak úgy a szőnyeg alá söpörni, ugyanis ha kitudódik egy botrány, vagy csak egy kisebb incidens, az azonnal rossz hatással lesz a bank hírnevére.

mondta Juan Diego Martin, a Foneetic egyik vezetője. Szerinte a monitorozás személyiségi jogilag most már nem olyan ingoványos talaj, mint amilyen régen volt. Az élőbeszéd feldolgozása ugyanis egyre könnyebb a gépek számára, így eleve nem vesznek mindent, amit mondanak egymásnak a dolgozók. Az algoritmus kiszűri az erőszakoskodásra utaló szavakat és hanghordozást, és csak akkor kapcsol be és rögzít, ha ilyesmit észlel.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?