Már eddig sem reklámáron kaptuk a szolgáltatást, de a szakértők szerint az éretté váló piacon további áremelések várhatók.

(Fotó: Netflix)

Nem ígér jókat a Verge elemzése a filmstreaming szolgáltatások felhasználóinak. A lap szerint nincs még vége az árak emelkedésének, mert a hatások, amik miatt nőni kezdtek az árak még nem szűntek meg. A befektetői elvárásoknak meg kell felelni a cégeknek, még ha ezzel azt is kockáztatják, hogy a felhasználók elpártolnak tőlük.

2011-ben 8 dollárba került a Netflix előfizetés, míg ma hét dollárért lehet benevezni a reklámmentes verzióra, amely nem is tartalmaz minden filmet és kényelmi szolgáltatást. Ráadásul ez a reklámos, a kereskedelmi tévéhez talán túlzottan is hasonlító változat nem is érhető el minden piacon.

Az áremelés a mindennapok része lett

Az első drágulás a prémium 4K-s előfizetés megjelenése volt, ezért már 12 dollárt kellett fizetni 2013-ban. Majd néha egy-két dollárt drágultak egyes csomagok. 2017-re a legdrágább csomag 14 dollárra ugrott például fel. Ezt a cég azzal magyarázta, hogy több exkluzív tartalmat adnak az előfizetőknek. 2019-re a prémium előfizetés már 16 dollárra kúszott fel, most pedig kereken húsz dollár ez a termék. A fiatalabb szolgáltatások pedig eleve az aktuális Netflix előfizetési díj környékére árazták be magukat. Idén pedig mindegyik árat emelt.

A kínálat természetesen bővül, illetve még némi harc is tapasztalható a régi klasszikus sorozatokért. Ember legyen a talpán, aki megmondja, hogy az Office vagy a Jóbarátok épp melyik szolgáltató kínálatából érhető el. Ugyanakkor a Verge szerint a piac éretté vált, nem lehet már annyi új felhasználót becsábítani. A Kantar adatelemző cég szerint az amerikai háztartások 85 százaléka előfizetett már streaming szolgáltatásra. Ez a tavalyról két százalékot nőtt és nagyobb ugrásra nem is lehet számítani.

Ez azzal is jár, hogy a streaming cégeknek most kell bizonyítani a befektetőknek, hogy életképes az üzleti modelljük. A Netflix ezért húzta be a féket, amikor elkezdett felhasználókat veszíteni. Viszont mivel saját tartalmat nem licencel más cégeknek, így csak az új filmek vásárlásán tudott spórolni. Illetve, és ezt láttuk a gyakorlatban, árat tudott emelni. (Az HBO ezt sokkal radikálisabban lépte meg.) Eric Schmitt, a Gartner kutatási igazgatója szerint előbb-utóbb minden szolgáltatás reklámokat fog megjeleníteni.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?