Milliókat, többet és viszonyszámokat emleget csak az amerikai kereskedelmi óriás. Azt viszont nem lehet kihámozni a sikerjelentésből, hogy milyen forgalmat bonyolítottak le.
(fotó: Wikimedia Commons)
Egészen újszerű bejelentési formát talált fel az Amazon. A cég ugyan közölte azt, hogy az idei Cyber Monday – ez a hálaadási hétvégét követő hétfő – volt az eddigi legsikeresebb napja, de semmilyen számot nem árult el. Ez nyomokban hasonlít az Apple gyakorlatához, amely a nagy rendezvényein jellemzően csak összevont adatokat adott ki, de még extrémebb.
Csak viszonyításokat tudunk tehát arról, hogy mi a legjobb napja az Amazonnak. Ilyen állításokat tettek:
* milliókkal több terméket adtak el az ötnapos, Hálaadástól Cyber Mondayig tartó időszakban, mint a megelőző években
* 18 millió játék és 13 millió divattermék kelt el Black Fridayen és Cyber Mondayen
* több mint 4 millió játékot és elektronikai berendezést vettek a Black Fridayen az Amazon mobilos appját használva
* több, mint 180 millió termék kelt el
* millónyi Amazon Echo eszközt vásároltak, ezek közül az Echo Dot volt a legnépszerűbb
* több millió Amazon Fire tablet talált gazdára
Az Amazon szótlanságát természetesen indokolhatja az is, hogy a kínai szinglinap, november 11-e, jellemzően sokkal nagyobb forgalmú esemény, mint a Cyber Monday. A szinglinap hatalmas vásárlási fesztivállá nőtte ki magát az elmúlt évtizedben. Idén közel 31 milliárd dollár értékű árut adott el az Alibaba 24 óra alatt.
Érdemes a fenti számot összevetni azzal, hogy a cég előrejelzése szerint a negyedik üzleti negyedévére 66,5 és 72,5 milliárd dolláros forgalomra lehetett számítani. A Wall Street elemzői azonban 73,8 milliárdos értékre számítottak. Egy ilyen eltérés pedig jellemzően rosszul hat a cég részvényeinek értékeire, különösen egy olyan időszakban, amikor a tőzsde amúgy is nyugtalanul viselkedik. Az Amazon papírjai szeptember végétől 500 dollárt veszítettek az értékükből, most 1580 dollár körül kereskednek velük.
Szólj hozzá