Felfüggesztette az online tranzakciókat a brit Tesco Bank, miután húszezer ügyfelének számlájáról tűnt el pénz. A bank megígérte a károsultaknak, hogy megtéríti a csalás miatt elvesztett vagyonukat.
Benny Higgins, a kereskedőcég banki szárnyát vezető igazgató szerint az utalási lehetőséget az ügyfelek védelmében tiltották le – írja a Guardian. A csalásban negyvenezer fiók érintett, de csak a felükről tűnt el a pénz. Az igazgató nem mondott pontos részleteket a bűncselekményről, beérte az „online bűnözői aktivitás” kifejezéssel.
Az első jelentések az eltünedező pénzekről a hétvége során futottak be. Többen arra is panaszkodtak, hogy a hétmillió ügyféllel rendelkező bankot nem tudják elérni telefonon. A bank szombaton SMS-ben figyelmeztette azokat az ügyfeleket, akiknek a fiókjában gyanús forgalmat észlelt.

(fotó: Tesco Bank)
Korábban nem volt arra példa, hogy egy banknak ilyen nagy számú ügyfelét kirabolják. A Tescónak az ügyfelek bizalmának elvesztése mellett amiatt is kell aggódnia, hogy milyen büntetést kap az incidens miatt. A TalkTalk brit mobilszolgáltató, amelytől 157 ezer felhasználójának adatait – de pénzét nem! – lopták el, rekordméretű 400 ezer fontos büntetést fizetett idén ősszel.
Szólj hozzá