A szabályozó hatóság elvárja, hogy a bankok lépjenek fel a csalásokkal szemben, de úgy tűnik, a Wells Fargo túlzásba vitte. Ráadásul nem a csalók, hanem az ügyfelek jártak pórul.

(fotó: Mike Mozart / CC-BY)
Azért jó bank az amerikai Wells Fargo, mert mindig képes meglepetéseket okozni. Nem úgy, mint a folyamatosan fejlődő neobankok, mint a Monzo vagy a Starling, hanem úgy, mint egy nagy múltra visszatekintő család, közel végtelen mennyiségű csontvázzal a szekrényekben.
A bank augusztus negyedikén tudatta, hogy a pénzügyi fogyasztóvédelmi hatóság (CFPB) vizsgálatot folytat az intézmény ellen – adta hírül a Reuters. A szabályozó azután kezdett nyomozásba, hogy számos Wells Fargo ügyfél tett panaszt amiatt, mert a bank váratlanul befagyasztotta vagy bezárta a számlájukat. A váratlan zárlat többeknél pénzügyi nehézségeket okozott.
A panaszok egy része gyanús betétekről, személyazonosságal való visszaélésről szól, ezek vezettek ahhoz, hogy a bank zárolja a számlát. Volt olyan panaszos is, akit egy hacker kizárt a fiókjából, majd elutalta az ott tárolt pénzt. Közös elem volt, hogy a pénzüktől megszabadított ügyfeleknek nem magyarázták meg, miért nem férnek hozzá a fiókjukhoz, és a Wells Fargo ügyfélszolgálata sem volt a segítségükre.
Volt már számlanyitási botrány is
A Wells Fargo múlt évben kénytelen volt rekordbírságot fizetni, mert az alkalmazottai nagy mennyiségű hamis számlát nyitottak, az ügyfelek tudta nélkül. Az ügy nem csak adatvédelmi okokból volt aggályos. A nyomozás során kiderült, hogy a bank bónuszrendszere megkövetelte a csalást, a tisztességesen dolgozó banki alkalmazottakat viszont hátrányba hozta a rendszer.
Szólj hozzá