A képmegosztó és -gyűjtögető app elleste a Google és a Facebook módszerét, a fix áras hirdetések helyett mostantól ott is licitálni kell.
A Pinterest is bevezeti a saját, licit alapú hirdetési rendszerét, amelyben a megjelenések ára attól függ, mennyit ér meg az adott felület a reklámozóknak – adta hírül a Pymnts.com. A szájton eddig fix áron lehetett hirdetést vásárolni, ezer megjelenés (CPM) alapon.

(fotó: Roxanne Ready / Flickr CC-BY-SA)
A képmegosztó közösségi szolgáltatás azt teszi lehetővé, hogy a felhasználók az interneten összevadászott képekből saját gyűjteményeket hozzanak létre és osszanak meg. Ennek köszönhetően a szájtot a vizuálisan megjeleníthető kínálattal rendelkező cégek, például a ruházati vagy lakberendezési termékeket forgalmazók tudják jól kihasználni. A szolgáltatásnak világszerte több mint 100 millió aktív felhasználója van, de érthetően az e-kereskedelemben élen járó amerikai kontinensen számít szinte kötelező marketingeszköznek. A DMR statisztikái szerint a Pinterestet az USA-ban élő felnőtt nők 42%-a használja.
Az új hirdetési rendszert ennek megfelelően először a legfontosabb piacain, az USA-ban, az Egyesült Királyságban és Kanadában használhatják majd a reklámozók. A licitrendszer mellett a Pinterest azt is bevezette, hogy korlátozni lehet az egy felhasználó számára megjelenő hirdetések számát egy-egy kampányon belül. A szájton emellett további hirdetési formátumok, célzási lehetőségek és hirdetéskezelő megoldások megjelenhetnek pár hónapon belül, mivel a Pinterest mindent megtesz, hogy az elmúlt években felfuttatott népszerűségét stabil bevételre váltsa.
A Pinterest lassan látott neki a bevételtermelésnek
Ebben ugyanis nem jeleskedett eddig a szájt: a 6 évvel ezelőtt elindított oldal 2015-ben 169 millió dolláros bevétellel tervezett azok után, hogy 2014-ben 25 millió dollárt kaszáltak, és a Financial Times információi szerint a cég tervei 2018-ra már milliárdos nagyságrendről szólnak. Ezzel szemben a Snapchat üzenetküldő, amely 2 évvel fiatalabb a Pinterestnél, már tavaly elérte a 100 millió dollárt, így érthető, hogy a Pinterestnek miért kell belehúznia a versenyben.
Az oldal értékét egyébként 11 milliárd dollárra teszik a befektetők a Busines Insider szerint azok után, hogy legutóbb 1,3 milliárd dollár értékű befektetéshez jutott. A képmegosztó portál az online hirdetési piac 3 nagy feltörekvő szereplője között van az Instagram és a már említett Snapchat mellett, a hirdetések hatékonyságát tekintve, a „nagy hármas”, a Google, a Facebook és a Twitter mellett.
Szólj hozzá