Jó félévet zárt a brit pénzügyi csalás elleni csoport. Sarokházat nem vesznek a Cityben a visszaszerzett pénzből, de a hétköznapi felhasználóknak van miért hálásnak lenniük.

A pénzügy digitalizációjának közvetlen következménye, hogy egyre többen próbálnak meg netes csalással pénzt szerezni. A britek időben léptek. 2002-ben a fintech szó még nem is létezett, az első nagy internetes fellángolás épp véget ért és a kor startupjai egy sehogy se kinéző Craigslist nevű oldalon adtak túl a kockázati tőkéből beszerzett márkás irodabútoron. Ekkor alapították meg a DCPCU-t, azaz a Kártyás és Fizetési Bűntettek Egységét, amely elektronikus fizetési ügyeken nyomoz.
Az egységet az Egyesült Királyságban hagyományosan erős banki szektor is támogatja. Mellettük még a belügyminisztérium, a londoni Metropolitan Police és a City saját rendőrsége tagja a partnerségnek. A pénzügyi szereplők nem járnak rosszul az üzlettel, az egység megalapítása óta 481 millió fontot spórolt meg nekik, emelett 800 ezer lopott bankkártyaszámot derített fel, és még ismeretterjesztő tevékenységet is folytatott a csapat.
A legfrissebb, 2018. első két negyedévére vonatkozó adatok szerint 25 millió fontnyi csalást előztek meg az év első felében. A DCPCU nyomozásainak köszönhetően 26 csalót tartóztattak le. A csoport hét szervezett bűnözői csoportot oszlatott fel. És ami a legjobban hangzó szám, 122 ezer fontnyi ellopott pénz került vissza a rászedett felhasználókhoz.
A számok nem jelentősek ahhoz képest, hogy alig egy napja írtunk egy olyan bitcoin befektetőről, akitől két hackertámadás során 24 millió dollárnyi vagyont raboltak el. Ugyanakkor a hétköznapi felhasználók védelmét sem szabad lekicsinyelni.
Szólj hozzá